ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد شکنی جدید بوگاتی؛ شیرون دیوو

یکی از گران ترین خودروهای دنیا سوپراسپرت جذاب کمپانی بوگاتی یعنی شیرون است که گاها در دسته بعضی از دسته بندی ها حتی مقام نخست از نظر گرانی به خود می گیرد. حدودا چهار ماه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یکی از گران ترین خودروهای دنیا سوپراسپرت جذاب کمپانی بوگاتی یعنی شیرون است که گاها در دسته بعضی از دسته بندی ها حتی مقام نخست از نظر گرانی به خود می گیرد. حدودا چهار ماه پیش بوگاتی با معرفی نسخه اسپرت تر این خودرو یعنی شیرون اسپرت در نمایشگاه خودروی ژنو 2018، جایگاه خود را در لیست گران ترین خودروهای دنیا جابجا کرده و بهبود داد. این خودرو که از موتور و قوای محرک مشابه با بوگاتی شیرون بهره می برد دارای توانایی‌هایی ویژه‌ بوده و در نسخه های متنوع به صورت محدود وارد بازار شده است. هر نسخه ای از این خودرو که راهی بازار می شود ممکن از آپشن ها و امکانات متفاوتی نسبت به نسخه های دیگر برخوردار باشد. طبیعتا این موضوع قیمت های متفاوتی را برای نسخه های متنوع این هیولای 16 سیلندر با خود به همراه دارد که به این ترتیب این امکان فراهم می شود که جایگاه بوگاتی در لیست مذکور تغییر کند.

بوگاتی شیرون اسپرت در نمایشگاه خودروی ژنو 2018

یک ماه پس از آن که بوگاتی خودروهای خاص تر شیرون را با عنوان شیرون اسپرت در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد شایعاتی مبنی بر تولید نسخه های ویژه تر و صد البته جدیدتر از این خودرو شنیده شد. این شایعات به خصوص پس از برگزاری یک مراسم شخصی در لس‌آنجلس قوی تر شده و احتمال حضور نسخه های محدود از شیرون اسپرت قوت بیشتری به خود گرفت. اطلاعات اندکی از مراسم مذکور در دسترس است و گفته می شود که شرکت‌کنندگان در این مراسم تعهدنامه عدم افشای اطلاعات امضا کرده اند. همین موضوع کمبود اطلاعات پیرامون این مراسم و نسخه های خاص شیرون اسپرت را توجیه می کند.

به تازگی مجددا خبری مبنی بر پیش نمایش دوباره یک هایپرکار بوگاتی و انتشار اطلاعت بیشتر در مورد آن در یک مراسم در نیویورک پخش شده است. ظاهراً این خودروی تولید محدود و ویژه، شیرون دیوو (Divo) نام داشته و در مورد مشخصات آن گفته می شود که دیوو از صفر تا سرعت 100 کیلومتر برساعت را بسیار سریع‌ تر از نسخه استاندارد شیرون طی می کند. نسخه استاندارد شیرون شتاب صفر تا 100 را در 2.5 ثانیه و شتاب صفر تا 200 کیلومتر را در 6.5 ثانیه بدست می آورد.

دیوو

هنوز هیچ اطلاعتی در مورد این خودرو تایید نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که این نسخه خاص به دلیل بازنگری‌ های آئرودینامیکی‌ صورت گرفته روی بدنه در راستای افزایش شتاب، سقف سرعت کمتری نسبت به شیرون استاندارد دارد. به عبارت دیگر این نسخه خاص هرچند شتاب بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد اما سقف سرعت 385 کیلومتر بر ساعتی آن کمتر است. نسخه استاندارد شیرون حتی با وجود محدودیت های اعمال شده سقف سرعتی در حدود 420 کیلومتر بر ساعت دارد.

بر اساس اخبار رسیده این نسخه خاص شیرون به‌ روزرسانی‌ های بی‌ شماری را تجربه کرده است که یکی از این به روزرسانی ها مربوط به گیربکس آن است. گفته می شود که جعبه دنده این خودرو برگرفته از نمونه های به کار برده شده در خودروهای مسابقه‌ای است. البته باید توجه کرد که برای خودرویی به سرعت شیرون محدودیت های قانونی بسیاری وجود دارد که در صورت اعمال آن ها این خودرو اجازه حضور در خیابان ها را دارد. در غیر این صورت این هایپرکار دوست داشتنی بوگاتی تنها مجوز حضور در پیست های مسابقه ای خواهد یافت که این موضوع به هیچ عنوان به مذاق کمپانی سازنده و مشتری های خاص آن خوش نمیاد. در همین راستا بوگاتی تلاش کرده با بکار گیری گیربکس های مسابقه ای حالت قانونی خودرو در جاده ها را تحت تأثیر قرار ندهد. همانطور که می دانید بوگاتی شیرون اسپرت 18 کیلوگرم سبک‌ تر از نسخه استاندارد شیرون بوده و گفته می‌شود که نسخه‌ی دیوو از این میزان نیز حتی سبک‌تر خواهد بود.

در مورد قیمت هم گویا این هایپرکار با اختلاف فراوان گوی رقابت را از سایر رقبا ربوده است. نسخه شیرون اسپرت سفارشی نمایشگاه ژنو که لقب گران ترین خودروی بوگاتی را از آن خود کرده بود برچسب قیمتی در حدود 3.67 میلیون دلار داشته که اختلاف فراوانی با قیمتی نسخه استاندارد آن دارد. اما حالا شیرون دیوو با قیمت 5.85 میلیون دلاری جایی برای صحبت باقی نذاشته و در گروه گران ترین خودروی دنیا وارد شده است.

در اخبار مربوط به این خودرو آمده است که رونمایی رسمی آن در ماه آینده در گردهمایی پبل بیچ صورت خواهد گرفت. اما گفته می شود که تحویل این هایپرکار بوگاتی به مالکان آن تا سال 2020 اتفاق نمی افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Laleh Studio
    Laleh Studio | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    این رنگش شبیه پیکان گوجه ای نیست ؟

    • Master
      Master | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

      اره خوده ماشینم شبیه همون سمند خودمونه فقط چراغش کشیده تر شده

مطالب پیشنهادی