ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های ARM
تکنولوژی

سرفس گو مایکروسافت معرفی شد؛ تبلتی 10 اینچ با قیمتی 400 دلاری

مایکروسافت تبلت ارزان قیمتی از سری سرفس را معرفی کرد. سرفس گو از نمایشگر 10 اینچی بهره می برد، قدرت کمتری نسبت به سرفس پرو دارد و با قیمت پایه 399 دلار عرضه می شود. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت تبلت ارزان قیمتی از سری سرفس را معرفی کرد. سرفس گو از نمایشگر 10 اینچی بهره می برد، قدرت کمتری نسبت به سرفس پرو دارد و با قیمت پایه 399 دلار عرضه می شود.

در سرفس گو نیز فلسفه طراحی سرفس های مایکروسافت تغییری نکرده؛ با مشاهده تبلت جدید تصور می کنید با یک سرفس پرو در اندازه ای کوچکتر روبرو هستید. البته گوشه های دستگاه نسبت به آخرین مدل سرفس پرو کمی گرد تر شده ولی جنس بدنه همچنان منیزیومی است. نمایشگر لمسی سرفس گو نسبتی 3 به 2 با رزولوشن 1800 در 1200 دارد و به لطف پایه قابل تنظیم می توانید تبلت را با زاویه دلخواه قرار دهید.

دوربین سلفی سرفس گو رزولوشنی 5 مگاپیکسلی دارد، با ویندوز هِلو هماهنگ است و می توانید به لطف سیستم تشخیص چهره ویندوز 10 لاگین کنید. مایکروسافت همچنین درگاه اختصاصی خود برای شارژ را تعبیه کرده و یک درگاه USB-C 3.1 را نیز در نظر گرفته که به لطف آن می توان دستگاه را شارژ کرد یا به مانیتور دیگری متصل نمود. علاوه بر این یک درگاه مایکرو اس دی برایش در نظر گرفته شده است.

وزن سرفس گو به تنهایی در حدود 521 گرم است؛ در حالی که به همراه کیبورد وزنی 725 گرمی دارد. ابعاد آن نیز 245 در 175 میلیمتر با ضخامت 8.3 میلیمتری است. کاربران می توانند قلم و نیز کاور کیبورد (در 4 رنگ متفاوت) به طور جداگانه تهیه کنند. بنا بر ادعای مایکروسافت این کیبورد می تواند تایپی در رده لپتاپ ها را فراهم کند.

نکته مثبتی که در کیبورد به چشم می خورد، تاچ پد بزرکتر آن در مقایسه با کیبورد سرفس پرو است. قیمت کیبورد به تنهایی بسته به رنگ بین 99 تا 129 دلار متغیر است. برای خرید قلم نیز باید 99 دلار دیگر در نظر بگیرید. علاوه بر این مایکروسافت به عنوان تجهیزات جانبی، «موبایل ماوس» خود را در رنگ های نقره ای، قرمز و آبی با قیمت 34.99 دلار عرضه می کند.

اما سخت افزار؛ مایکروسافت برای سرفس گو پرازنده 4415Y از سری اینتل پنتیوم گلد را در نظر گرفته که در رده پردازنده های کبی لِیک وای (نسل هفتم) به حساب می آید؛ پردازنده ای 2 هسته ای با فرکانس کاری پایه 1.6 گیگاهرتز. مایکروسافت ادعا می کند این پردازنده تعادل مناسبی بین کارایی و شارژدهی باتری در کنار خصوصیات گرمایی ایجاد کرده و در عین حال طراحی باریک و بدون نیاز به فن سرفس گو را ممکن کرده است.

برای رم دو انتخاب دارید، 4 یا 8 گیگابایت و همچنین می توانید ظرفیت های مختلف حافظه 64 گیگابایتی از نوع eMMC یا 128 یا 256 گیگابایت از نوع SSD را برگزینید. پردازشگر گرافیکی تبلت نیز اینتل HD 615 است.

سرفس گو با ویندوز 10 همراه شده که به طور پیش فرض S mode نیز در آن فعال است البته گزینه انتقال به نسخه کامل ویندوز 10 نیز به رایگان برای کاربران فراهم شده است.

بنا بر ادعای مایکروسافت، باتری سرفس گو با یک بار شارژ می تواند تا 9 ساعت دوام بیاورد. با این حال برای سنجش صحت این موضوع باید منتظر آزمایش آن باشیم. به عقیده وبسایت ورج به نظر می رسد کوپرتینویی ها با سرفس گو بیشتر کاربرانی را هدف گرفته اند که به جای لپ تاپ از آیپد به همراه کیبورد بلوتوث استفاده می کنند و در عین حال به دنبال خرید گزینه های بزرگتر و البته گران قیمت تری نظیر سرفس پرو یا آیپد پرو نیستند.

سرفس گو قرار است از امروز پیش فروش و در ماه آگوست (مرداد تا شهریور) عرضه شود. در ابتدا مدل وای فای این تبلت عرضه می شود ولی در آینده (در سال جاری میلادی) قرار است شاهد عرضه مدلی با پشتیبانی از شبکه های مخابراتی LTE نیز باشیم. مدل دارای رم 4 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی 399 دلار قیمت دارد، در حالی که برای مدل با رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمت 549 دلاری در نظر گرفته شده است.

در ادامه می توانید سایر مشخصات سرفس گو را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Soraygoular Ssm
    Soraygoular Ssm | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    جالبه نوشته که مایکروسافت با این تبلت ایپد رو هدف گرفته به شخصه طرفدار اپد نیستم ولی مایکروسافت فعلا نمیتونه جای ایپد رو بگیره بین ایپد پرو و سرفی پرو صد در صد سرفیس بهتره ولی این که بخواهیم بین این مدل و ایپد 10 اینچی مقایسه کنیم خوب سرفیس یک بازندس به چند دلیل که میگم اول اپل پردازنده های اختصاصی خودش رو داره که واقعا هم از پتانسیل بالایی برخورداره و البته بر پایه معماری arm که مصرف باتری و... توی ایپد رو عالی کرده ولی این تبلت رو ببینید داره با یکی از ضعیف ترین پردازنده ها کار میکنه حتی اگه بحث این هم نباشه ویندوز 10 خیلی سنگین تره از ای او اس من خودم خیلی وقت ها با 12 گیگ رم و پردازنده core i7 نسل هشتم به مشکل میخورم خودتون سرفیس گو رو حساب کنید که چقدر ضعیفه و چقدر کند میتونه باشه پس مایکروسافت یا باید که سیستم عامل رو برای arm بهینه کنه و ای پردازنده های اسنپ دراکون استفاده کنه یا باید سیستم عاملش رو خیلی روون تر و سریع تر بکنه مورد بعدی باز هم به سیستم عامل مربوطه کسی که از ایپد استفاده میکنه در اصل داره از ای او اس استفاده میکنه یعنی این کاربر سادگی رو میپسند و نمیتونه با یک سیستم عامل سخت و پیچیده مثل ویندوز کار کنه شما یک ایپد بده دست یک بچه ببینید که راحت باهاش کار میکنه ولی یک سرفیس هم به همون بچه بدید میبینید که هیچ کاری نمیتونه باهاش بکنه چون اسنان چیز های ساده رو راحت تر قبول میکنه پس این تبلت هیچ وقت موفق نمیشه و مایکروسافت داره اشتباه میکنه?

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

      از نظرتان متشکریم. امروز در کمتر از دو ساعت دیگر در مطلبی به مقایسه اجمالی آیپد نسل 6 و سرفس گو خواهیم پرداخت.

  • میلاد
    میلاد | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    تبلت ارزونش رو باید ۴ میلیون بخریم ??

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    مایکروسافت قبلاً هم این کار رو با سرفس ۳ انجام داده بود

  • noisymind
    noisymind | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    تبلت ارزان قیمت؟! همین 400 دلار بدون عوارض و سود دلال و حمل و ... رو فقط با دلار 7000 تومانی حساب کنی میشه 2800000 تومان! که با حساب اون چیزایی که گفتم و اینکه ما اینجا تو ایران زندگی میکنیم میشه 4 میلیون تومان!!!

مطالب پیشنهادی