ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا مشغول ساخت یک مرورگر اندرویدی به نام Fenix است

موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس مشغول کار روی مرورگر جدیدی است که برای پلتفرم اندروید عرضه می‌شود. این موضوع توسط یکی از کاربران انجمن‌های ردیت و در یکی از خزانه‌های کد وبسایت گیت‌هاب کشف شده است. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

موزیلا، سازنده مرورگر فایرفاکس مشغول کار روی مرورگر جدیدی است که برای پلتفرم اندروید عرضه می‌شود. این موضوع توسط یکی از کاربران انجمن‌های ردیت و در یکی از خزانه‌های کد وبسایت گیت‌هاب کشف شده است.

مطابق شواهدی که از گیت‌هاب بدست آمده، به نظر می‌رسد که این مرورگر با عنوان "Fenix" در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برد و در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد آن وجود دارد. اما نکته جالب اینجاست که فنیکس نام رمز اولیه خود مرورگر فایرفاکس بوده که حالا برای مرورگر جدید هم در نظر گرفته شده. همچنین در توضیحات اولیه نیز اشاراتی به موزیک ویدیوی Rize of the Fenix از گروه Tenacious D هم به چشم می‌خورد.

«فنیکس مرورگر اندرویدی پدر و مادر شما نیست»

در بخش دیگری از این توضیحات می‌خوانیم: «فنیکس مرورگر اندرویدی پدر و مادر شما نیست» که احتمالا به این معناست که فنیکس کاربران جوان‌ و مسلط‌تر به تکنولوژی را هدف قرار داده است. همچنین از توضیحات گیت‌هاب پیداست که کار توسعه این مرورگر از چهار ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر فقط سه نفر در صفحه گیت‌هاب آن مشارکت دارند.

شرکت موزیلا در سال ۱۹۹۸ توسط اعضای Netscape پایه‌گذاری شد، و این روزها با سه مرورگر اندرویدی به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند: فایرفاکس که پرچمدار این مرورگرهاست، فایرفاکس فوکوس که روی مسائل امنیتی متمرکز شده و فایرفاکس Nightly که نسخه آلفا و به اصطلاح پیش‌نمایش فایرفاکس به حساب می‌آید تا کاربران بتوانند قابلیت‌های جدید مرورگر را پیش از عرضه نهایی در آن تست کنند.

البته فایرفاکس بتا را هم می‌توانیم چهارمین مرورگر اندرویدی موزیلا به حساب بیاوریم که همین حالا از پلی‌استور می‌توانید دریافتش کنید. اما در مورد فنیکس، هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست و شرکت موزیلا هم از هر گونه اظهار نظر در مورد آن خودداری کرده است.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که با وجود داشتن چهار مرورگر فعال، هدف واقعی موزیلا از توسعه پنجمین مرورگر اندرویدی خود چه بوده و برای آینده چه نقشه‌هایی در سر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی