ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 6.1 اینچی
تکنولوژی

اپل چگونه بر مشکل ساخت نمایشگر لبه به لبه LCD در آیفون 2018 غلبه می کند

بنا بر گزارش جدید، شرکت ژاپنی نیچیا که چیپ های LED مورد نیاز برای نور پس زمینه پنل های LCD را تولید می کند، از تأمین کنندگان قطعات آیفون های 2018 به حساب می آید. اکنون جزئیاتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

بنا بر گزارش جدید، شرکت ژاپنی نیچیا که چیپ های LED مورد نیاز برای نور پس زمینه پنل های LCD را تولید می کند، از تأمین کنندگان قطعات آیفون های 2018 به حساب می آید. اکنون جزئیاتی از قطعات مورد نیاز برای نمایشگر LCD لبه به لبه یکی از آیفون های آتی منتشر شده است.

بر اساس آنچه که پیش از این گمانه زنی شده بود، اپل تقریباً در اواخر تابستان سه مدل آیفون جدید معرفی خواهد کرد؛ یک جایگزین برای آیفون 10 شاید با نام آیفون 11 یا آیفون Xs، نسخه پلاس با نمایشگر 6.4 یا 6.5 اینچی با نام احتمالی Xs پلاس یا 11 پلاس و در نهایت یک آیفون ارزان قیمت تر بهره مند از نمایشگری 6.1 اینچی از نوع LCD که شاید آیفون 9 نام داشته باشد.

گوشی های هوشمندی که از نمایشگر LCD بهره می برند معمولاً از چیپ های LED از نوع 0.4t برای نور پس زمینه بهره می برند که به این ترتیب در قاب پایینی دستگاه ها نیاز به 4 تا 4.5 میلیمتر فضا است. استفاده از چیپ های LED از نوع 0.3t می تواند این فضا را به 2 تا 2.5 میلیمتر کاهش دهد.

نمایشگر آیفون
رندری از آیفون دارای نمایشگر LCD در کنار آیفون 10

از سوی دیگر شرایط برای نمایشگرهای OLED فرق می کند.این نمایشگرها نیازی به نور پس زمینه جداگانه نداشته و به عبارتی هر پیکسل می تواند به طور مستقل نور مورد نیاز خود را نیز فراهم کند. این قابلیت ساخت نمایشگرهای انعطاف پذیر و یا از نوع لبه به لبه را ممکن می کند.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار DigiTimes و به نقل از اپل اینسایدر قطعاتی که به طور ویژه برای تنها آیفون 2018 بهره مند از نمایشگر LCD توسط اپل سفارش داده شده اند چیپ LED از نوع 0.3t هستند که می توانند مشکل تولید مرتبط با نمایشگرهای لبه به لبه از نوع LCD را حل کنند.

بنا بر این گزارش به دلیل مشکلات مرتبط با جای دادن این چیپ های کوچکتر، کمپانی نیچیا تولید آزمایشی را در نیمه اول سال جاری شروع کرده. انتظار می رود تولید آزمایشی برای آیفون های 2018 در ماه جاری میلادی و تولید انبوه در ماه سپتامبر آغاز گردد. به این ترتیب احتمالاً بیشتر تولید شرکت نیچیا در نیمه دوم سال 2018 به قطعات مورد نیاز برای آیفون ها اختصاص خواهد داشت.

 

 

تماشا کنید: اپل تصویربرداری صحیح از مسابقات فوتبال را با دوربین آیفون X آموزش می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی