ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم هوم پاد اپل از بازار اسپیکرهای هوشمند تنها ۴ درصد است

به تازگی کارشناسان با تخمین میزان فروش اسپیکر‌های هوشمند تا پایان سال میلادی، به این نتیجه رسیده‌اند که هوم پاد اپل توان مقابله با مدل‌های دیگر را ندارد و حتی در چند سال آینده نیز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

به تازگی کارشناسان با تخمین میزان فروش اسپیکر‌های هوشمند تا پایان سال میلادی، به این نتیجه رسیده‌اند که هوم پاد اپل توان مقابله با مدل‌های دیگر را ندارد و حتی در چند سال آینده نیز موفق نخواهند شد که سهم زیادی بازار آنها را به خود اختصاص دهند.

اخیراُ اسپیکر‌های هوشمند به گجت‌های پرطرفداری میان کاربران تبدیل شده‌اند و محبوبیت بسیار زیادی میان خریداران پیدا کرده اند. این ابزار‌ها علاوه بر اینکه قادرند سیستم صوتی با کیفیتی فراهم آورند، به مرکز اطلاع رسانی خانه تبدیل شده و می‌توانند تمامی سوالات و خواسته‌های کاربران را فراهم آورند.

با اینکه کاربران آمریکایی علاقه‌ی زیادی به اسپیکر‌ها هوشمند پیدا کرده اند اما به نظر می‌رسد یک شرکت نتوانسته نیاز‌های آنها را با اسپیکرش برطرف و در این زمینه از دیگر کمپانی‌ها عقب افتاده است.

به گزارش نشریه‌ی Canalys، هوم پاد‌های اپل که زمانی رقیبی تهدید‌کننده‌ای برای گوگل هوم و آمازون اکو به شمار می‌رفتند، نتوانستند که آرزوی کمپانی کوپرتینویی را به واقعیت تبدیل کرده و سهم قابل توجهی از فروش بازار را از دو شرکت دیگر بربایند.

محققان تخمین می‌زنند تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۰۰ میلیون اسپیکر هوشمند فروخته خواهد شد. این رقم نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر خواهد شد و قسمت بیشتری از محولات فروخته شده به اسپیکر‌های آمازون و گوگل اختصاص خواهد داشت.

بدین شکل که آمازون اکو ۵۰ درصد از بازار به خود اختصاص داده و ۵۰ میلیون گجت به فروش خواه رساند. گوگل نیز با کسب سهم ۳۰ درصدی از این بازار و فروش ۳۰ میلیون دستگاه از اسپیکر‌هایش در مقام دوم خواهد ایستاد.

با این وجود هوم پاد اپل با دو شرکت یاد شده فاصله بسیار زیادی خواهد داشت و نمی‌تواند که سهمی بیش از ۴ درصد بازار اسپیکر‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

این شرکت در خوش بینانه ترین حالت ممکن نیز خواهد توانست تا سال ۲۰۲۲، تنها ده دردصد بازار یاد شده را از آن خود کند و شانسی برای موفقیت نخواهد داشت. شاید به همین دلیل باشد که کمپانی کوپرتینویی به دنبال تولید و عرضه نسخه‌های ارزانتری از هوم پاد است.

 

تماشا کنید: کیفیت صدای اسپیکر هوشمند هوم پاد تحسین بر انگیز است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی