ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

+U12
تکنولوژی

انتشار جزئیاتی از اگزودوس، گوشی مبتنی بر بلاک چِین اچ تی سی

به طور رسمی اعلام شده که گوشی مبتنی بر بلاک چین اچ تی سی با نام اگزودوس در پاییز از راه خواهد رسید. بنا بر آنچه اعلام شده این گوشی به اولین کیف ذخیره سازی سرد ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۲

به طور رسمی اعلام شده که گوشی مبتنی بر بلاک چین اچ تی سی با نام اگزودوس در پاییز از راه خواهد رسید. بنا بر آنچه اعلام شده این گوشی به اولین کیف ذخیره سازی سرد مجهز خواهد شد.

اچ تی سی در سال های اخیر حضور چندان موفقی را در حوزه گوشی های هوشمند تجربه نکرده و این بار می خواهد شانس خود را در حوزه دستگاه های مرتبط با ارزهای دیجیتال و مبتنی بر ارز دیجیتال بسنجد. البته این اولین بار نیست که در مورد این گوشی می شنویم، پیش از این نیز کمپانی تایوانی خبر از کار روی اگزودوس داده بود.

بلاک چین شبکه ای نظیر به نظیر است که برای ذخیره تراکنش های ویژه مبتی بر ارزهای مجازی از جمله بیت کوین به کار می رود. بسیاری از ارزهای مجازی نیاز به معدن کاوی دارند، با این حال گوشی جدید اچ تی سی قرار نیست این کار را انجام دهد، بلکه به منظور ذخیره سازی اطلاعات مرتبط با حساب ارزهای دیجیتال کاربرد خواهد داشت.

اگزودوس

کمپانی تایوانی اطلاعات چندانی از این گوشی منتشر نکرده ولی وبسایت ویژه ای را برای آن در نظر گرفته که کاربران می توانند با ثبت نام در آن، از آخرین خبرهای مرتبط با این گوشی مطلع شوند.

اگزودوس زاده افکار «فیل چِن» است، شخصی که از افراد اصلی در پس پروژه هدست واقعیت مجازی اچ تی سی Vive بوده و تلاش می کند با وارد کردن کمپانی تایوانی به حوزه ارزهای دیجیتال، بازگشتی موفقیت آمیز را برای اچ تی سی رقم بزند. این شرکت قصد دارد اکوسیستم بلاک چین را از طریق شبکه ای از گوشی های موبایل متصل به شبکه گسترش دهد.

می توان این گونه در نظر گرفت که اگزودوس قابلیت ذخیره داده های رمزگذاری شده روی خود دستگاه را دارد که روشی امن تر نسبت به ذخیره روی فضای ابری به نظر می رسد. علاوه بر این کاربران می توانند داده های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ذخیره کنند و روی کلیدهای خصوصی خود کنترل داشته باشند. همچنین احتمالاً شاهد معرفی اپلیکیشن های غیر متمرکز و فروشگاه اپ خواهیم بود.

کیف پول ذخیره سازی سرد در اگزودوس از بیشتر ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم پشتیبانی کرده و امکان ذخیره سازی اطلاعات این ارزها را به صورت آفلاین فراهم می کند.

اچ تی اسی از همین الان هم مشغول کار روی نرم افزارهای مرتبط با ازر دیجیتال است. این شرکت در حال همکاری نزدیک با توسعه دهندگان بازی Cryptokitties است؛ بازی ای که بر اساس فناوری بلاک چین توسعه داده شده و به کاربران امکان جمع کردن و مبادله گربه های ویژه را می دهد. انتظار می رود در نهایت این همکاری به تولید اپلیکیشن ویژه ای برای کنترل و امن نگه داشتن داده ها منجر شود. احتمالاً این اپلیکیشن پیش از عرضه گوشی اگزودوس از راه خواهد رسید و برای برخی از گوشی های این کمپانی از جمله +U12 ارائه خواهد شد.

اما این گوشی چه قیمتی خواهد داشت؟ به نظر می رسد اگزودوس با قیمتی در حدود 1000 دلار  و احتمالاً در هر کشوری به غیر از چین عرضه شود. اگزودوس بر اندروید مبتنی خواهد بود و البته اولین گوشی نیست که بر بلاک چین تکیه دارد، پیش از این گوشی Finney در سال جاری میلادی معرفی شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سینا جنگجو
    سینا جنگجو | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    و غیر از ایران

  • amir.ap
    amir.ap | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    بخریم میندازن زندان?

مطالب پیشنهادی