ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ایکس زد ۳
تکنولوژی

اکسپریا ایکس زد ۳ سونی در راه است؛ پرچمداری با ۴ دوربین

سونی از جمله غول های قدیمی صنعت تکنولوژی دنیاست که در حوزه های مختلفی نظیر ساخت تلفن همراه، لوازم خانگی، صنایع فیلم، موسیقی و حتی بیمه فعالیت دارد و کسب و کارش تقریبا در اغلب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

سونی از جمله غول های قدیمی صنعت تکنولوژی دنیاست که در حوزه های مختلفی نظیر ساخت تلفن همراه، لوازم خانگی، صنایع فیلم، موسیقی و حتی بیمه فعالیت دارد و کسب و کارش تقریبا در اغلب این حوزه ها سودده بوده. با این حال اما این شرکت در عرصه موبایل بازی را به رقبایش باخته و به خاطر فقدان نوآوری و اصرار بر ساخت گوشی هایی با طراحی یکسان نتوانست رقیب کره ای سرسخت خود یعنی سامسونگ را کنار بزند.

به همین خاطر نیز واحد موبایل سونی چندی پیش دستخوش تحولاتی عظیم شد و مدیران آن اعلام کردند که دیگر تمایلی به حضور در بازار محصولات اقتصادی ندارند (حداقل برای آینده قابل پیشبینی) و در عوض می خواهند شانس خود را در گروه موبایل های پریمیم بیازمایند. بنابراین حضور سونی در بازار موبایل گرچه کمرنگ شده اما تردیدی نیست که این شرکت همچنان در این عرصه باقی می ماند و محصولی بعدی آن چه بسا از آنچه تصور می کنیم به زمان معرفی نزدیک تر باشد. البته این کمپانی کره ای تازه ترین پرچمدارش به نام اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیم را چند ماه پیش معرفی کرد اما پیش بینی می شود که دست کم تا دو ماه آینده شاهد معرفی نسخه بعدی اش باشیم.

گوشی آینده سونی که احتمالا اکسپریا ایکس زد ۳ نام دارد هم اکنون در دست توسعه است و طبق آخرین خبرها به نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز شده که این خبر با در نظر داشتن محصولات اخیر رقبای سونی می تواند خوشحال کننده باشد و این شرکت را بار دیگر به رقابت جدی باز گرداند. اما براساس تازه ترین گزارش، اکسپریا ایکس زد ۳ ممکن است حداکثر تا IFA 2019 (که از نهم تا ۱۴ شهریور ماه در برلین برگزار می شود) رونمایی گردد. این را هم اضافه کنیم که فعلا صرفا از وجود چنین موبایلی که قرار است به رقابت جدی با بازیگران عرصه موبایل بپردازد با خبریم.

اکسپریا ایکس زد ۳

البته اطلاعات اندکی هم از گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ در اختیار داریم؛ برای نمونه می دانیم که این موبایل دربرگیرنده چهار دوربین خواهد بود (دو دوربین در بخش پشتی بدنه و دو دوربین دیگر در بخش جلویی). در اینجا بد نیست اشاره کنیم که سونی تازه مدتی است به جمع تولیدکنندگان موبایل های دارای دوربین دوگانه پیوسته و به نظر می آید که ژاپنی ها فعلا برنامه ای برای تغییر طراحی و چینش این دوربین ها نداشته باشند.

به تازگی تصویر مربوط به دو ماژول دوربین متعلق به گوشی اکسپریا ایکس زد ۳ سونی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد سونی برای گنجاندن چهار دوربین در پرچمدار بعدی اش مصمم است اما هیچ تضمینی برای نهایی سازی این طراحی وجود ندارد.

متاسفانه باقی امکانات این پرچمدار هم هنوز مشخص نشده اند اما می توان مطمئن بود که موبایل مورد بحث به یک چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ با ۶ گیگابایت رم و دست کم ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

اکسپریا ایکس زد ۳

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mreza Mahdavi
    Mreza Mahdavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    چقدر اطلاعاتش دقیق ، ژاپن حاجی نه کره

    کپی میکنین حداقل تحلیل نکنین

  • alliabbas
    alliabbas | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    کره ای.مگه سونی کره ای هست

  • Shahab Ganjavi
    Shahab Ganjavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    فقط کاش سبک باشه. فقط همین

    • mohammad reza
      mohammad reza | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

      داداش عدد و ارقام وزن رو بیخیال ، برو بازار موبایل گوشی رو دستت بگیر اصلا سنگینی رو حس نمیکنی بخاطر طراحی خمیدش، این همه گفتن سری جدبد سونی سنگینه و صخامتش بالاست ، من رفتم نمایندگی سونی ، از نزدیک باهاش کار کردم واقعا خوشدست و فوق‌العاده بود ، اصلا سنگینی حس نکردم ، حیف که دلار خرابه وگرنه حتما میخریدم

مطالب پیشنهادی