ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکرین شات
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها و روش‌ها برای گرفتن اسکرین شات در اندروید

گرفتن اسکرین شات از صفحه ابدا کار سختی نیست. کافیست دو دکمه را همزمان بفشارید و عکس را ذخیره کنید. اما این ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین راه ممکن است چرا که راه‌های دیگری هم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

گرفتن اسکرین شات از صفحه ابدا کار سختی نیست. کافیست دو دکمه را همزمان بفشارید و عکس را ذخیره کنید. اما این ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین راه ممکن است چرا که راه‌های دیگری هم برای تهیه اسکرین شات وجود دارند.

می‌توانید از اپ‌هایی استفاده کنید که این کار را به طور خودکار انجام می‌دهند؛ نقاطی که دوست ندارید دیگران ببینند را شطرنجی می‌کنند و امکان علامت‌گذاری و ممزوج کردن‌ اسکرین شات‌ها را به شما می‌دهند. رک بگوییم، اگر با اسکرین شات‌ زیاد سر و کار دارید مطمئنا به این ابزار حرفه‌ای احتیاج خواهید داشت.

در جعبه ابزار این هفته دیجیاتو به چند ابزار حرفه‌ای تهیه اسکرین شات در اندروید خواهیم پرداخت.

Super Screenshot

اسکرین شات

ویژگی‌های برجسته: ابزار برش‌زنی، نوشتن یادداشت و شطرنجی کردن آسان و در دسترس / اشتراک‌گذاری سریع

اگر بخواهیم Super Screenshot را با سایر اپ‌های این مقاله مقایسه کنیم، طبیعتا باید آن را یک اپلیکیشن ساده و ابتدایی بدانیم. ولی نکته‌ای هست که شاید شما را به استفاده از آن مجاب کند که چیزی نیست جز سادگی دسترسی.

با نصب این اپ، هر بار که اسکرین شاتی می‌گیرید بلافاصله یک سایدبار ظاهر می‌شود تا دسترسی به یک سری امکانات ویرایشی را برایتان فراهم کند. این سری ابزار شامل ابزار برش زنی عکس، نقاشی، یادداشت متن و البته گزینه خوب شطرنجی کردن آیتم‌های صفحه می‌شوند.

بلافاصله بعد از ویرایش هم می‌توانید به سادگی فشردن یک دکمه، اسکرین شات خود را به اشتراک بگذارید. اما بیشتر از این نباید از سوپر اسکرین شات انتظار داشته باشید.

Super Screenshot

Super Screenshot

سازنده: MeiHillMan قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.5 مگابایت زبان:

Screenshot Touch

اسکرین شات

ویژگی‌های برجسته: نوتیفیکیشن دائمی نوار ابزار برای دسترسی سریع، فیلمبرداری از صفحه، گرفتن اسکرین شات تنها با لمس نمایشگر

اگر به دنبال اپ حرفه‌ای تری از سوپر اسکرین شات می‌گردید، Screenshot Touch شاید گزینه ایده‌آل تان باشد. این اپ به غیر از این که برای تهیه اسکرین شات میان‌بر‌های مختلفی در اختیارتان قرار داده، امکان فیلمبرداری از نمایشگر را هم به شما می‌دهد.

نکته خوب این که چه در حالت اسکرین شات و چه در حالت اسکرین ریکورد، امکان تعیین فرمت و رزولوشن خروجی‌ها را هم دارید. یک قابلیت خوب اپ هم گرفتن اسکرین‌ شات‌های طولانی و به هم پیوسته است.

به لطف این گزینه قادرید در یک صفحه اینترنتی، از بالا به پایین سوایپ کنید تا اپلیکیشن از مسیری که طی شده یک اسکرین شات کامل بگیرد. جا دارد از قابلیت خوب مدیریت پوشه اسکرین‌ شات‌ها هم یاد کنیم که در کمتر اپلیکیشن مشابهی شاهدش هستید.

Screenshot touch

Screenshot touch

سازنده: Daejeong Kim قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.8 مگابایت زبان:

Screen Master

اسکرین شات

ویژگی‌های برجسته: آیکن شناور برای دسترسی همیشگی، گزینه‌های ویرایشی کامل، امکان غیر فعال کردن نوتیفیکیشن اسکرین شات، تکان دادن گوشی برای گرفتن عکس

از این که با هر بار اسکرین شات گرفتن، نوتیفیکیشنش را ببینید متنفر هستید؟ Screen Master می‌تواند آن‌ها را غیر فعال کند. این اپ کاربردی از منظر امکانات به Screenshot Touch شباهت دارد، ولی یک سری خصوصیت منحصر به فرد هم در آن می‌بینید.

به عنوان مثال، گرفتن اسکرین شات از طریق تکان دادن گوشی. البته ویرایشگر عکس اسکرین مستر هم به نوبه خودش بسیار کامل است و گزینه‌های فراوانی در اختیارتان قرار می‌دهد. نوشتن متن، علامت‌گذاری، مات کردن بخش‌هایی از صفحه و گرفتن اسکرین شات طویل جزو خصوصیاتی هستند که با این اپ بدست می‌آورید.

و یک نکته عالی: اپلیکیشن کاملا رایگان است و دسترسی روت نمی‌خواهد. هر چند گاهی اوقات تبلیغات تمام صفحه‌ای در آن ظاهر می‌شود که ممکن است به مذاق‌تان خوش نیاید.

Screen Master

Screen Master

سازنده: Blossgraph قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.5 مگابایت زبان:

Stichcraft

اسکرین شات

ویژگی‌های برجسته: اپی تخصصی برای تهیه اسکرین شات‌های بلند، مکانیزم ساده

Stichcraft دو نسخه رایگان و پولی دارد که نصب نسخه مجانی را به شما توصیه نمی‌کنیم. چرا که با خرید نسخه ۹۹ سنتی بهترین تجربه کار با این اپلیکیشن را خواهید داشت. همانطور که از تصاویر پیداست، Stichcraft برای تهیه اسکرین شات‌های بلند ساخته شده و مکانیزم جالبی برای این کار دارد.

کافیست در یک صفحه طویل، مثلا پنجره یک چت واتس اپ، از بالا به پایین سوایپ کنید (یا بگذارید خود اپ این کار را انجام دهد) تا اسکرین شات بلندتان را تحویل بگیرید. نکته خوب اینکه امکان انجام این کار به طور دستی را هم خواهید داشت.

در این صورت می‌توانید چندین اسکرین شات متفرقه و بی ارتباط با هم را نیز به یکدیگر بچسبانید. Stichcraft برای گرفتن اسکرین شات از تاریخچه چت‌ها و پیامک‌ها و صفحات اینترنتی می‌تواند به اپلیکیشن محبوب‌تان تبدیل شود.

Stitchcraft

Stitchcraft

سازنده: Zheteng.me قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:

Vysor

اسکرین شات

ویژگی‌های برجسته: گرفتن اسکرین شات گوشی از طریق رایانه، ذخیره اسکرین شات‌ها در دسکتاپ

مطمئنا کسانی که با Vysor کار کرده‌اند می‌دانند که هدف اصلی این برنامه گرفتن اسکرین شات نیست. اما اگر بخواهید با همین هدف از آن استفاده کنید، کارتان به شدت آسان می‌شود.

این اپ کنترل از راه دور اندروید (یا به اصطلاح اپ Mirroring نمایشگر) به شما اجازه می‌دهد که از رایانه و با دکمه PrintScreen کیبورد، اسکرین شات بگیرید و آن را در رایانه ذخیره کنید.

توسعه‌دهندگان و افرادی که نمی‌خواهند فضای گوشی را از اسکرین شات پر کنند، مشتریان بالقوه Vysor هستند. هر چند توصیه می‌کنیم به خاطر میرر بی عیب و نقص اپلیکیشن حتما یک بار آن را امتحان کنید.

Vysor

Vysor

سازنده: ClockworkMod قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.8 مگابایت زبان:

دستیارهای هوشمند: گوگل اسیستنت، بیکسبی

اسکرین شات

حوصله کار با دکمه‌ها و اپلیکیشن‌ها را ندارید؟ عیبی ندارد، خوشبختانه دستیارهای هوشمند گوگل اسیستنت و بیکسبی برای افراد تنبل اسکرین شات هم می‌گیرند و روند کار بسیار ساده است.

کافیست انگشت‌تان را روی دکمه هوم یا دکمه بیکسی (در گوشی‌های سامسونگ) نگه دارید و با لهجه صحیح، فرمان صوتی Take a screenshot را به دستیار هوشمند بدهید؛ به همین سادگی و بدون آنکه نیاز باشد بدنه گوشی را لمس بکنید.

شاید عادت کردن به این خصوصیت کمی سخت باشد، ولی مطمئنا دادن یک فرمان صوتی بسیار ساده‌تر از آن است که بخواهید با نگه داشتن دکمه ولوم و پاور اسکرین شات بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی