ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Model S Fails Vague Auto Brake Test (8)
خودرو

تسلا و چالشی دیگر؛ مدل S در تست جلوگیری از برخورد شکست خورد

بر اساس گزارش مقامات ارزیابی و استاندارد کشور لوکزامبورگ (ILNAS) تسلا مدل S در تست ترمز خودکار موفق ظاهر نشده و نتوانسته قبل از ماکت خودرویی که با سرعت 30 کیلومتر در ساعت در جلوی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

بر اساس گزارش مقامات ارزیابی و استاندارد کشور لوکزامبورگ (ILNAS) تسلا مدل S در تست ترمز خودکار موفق ظاهر نشده و نتوانسته قبل از ماکت خودرویی که با سرعت 30 کیلومتر در ساعت در جلوی آن حرکت می کرده، توقف پیدا کند.

این آژانس در اقدامی جالب تصاویر تست مذکور را در اختیار شرکت تسلا قرار داده، اما از ارسال اطلاعات دقیق خودداری کرده است. البته ظاهرا شرایط تست و جزئیات کامل تست کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارند.

Tesla Model S Fails Vague Auto Brake Test

مدل S حاضر در تست، در سال 2015 تولید شده و به نسل اول سخت افزار اتوپایلوت مجهز بوده است. مسلما این مساله نمی تواند توجیه کننده نتیجه تست باشد، اما به هر حال در آن نقش داشته است؛ به خصوص اینکه موسسه IIHS در تست جلوگیری از برخورد از جلو امتیاز عالی را به تسلا مدل S تولید سال های 2016 و 2017 داده است.

Tesla Model S Fails Vague Auto Brake Test (11)

علاوه بر مدل S یک دستگاه ولوو S90 2018 نیز توسط این آژانس در برابر دیدگان خبرنگاران و اصحاب رسانه مورد ارزیابی قرار گرفته است. این سدان جدید و خوش استیل سوئدی، برخلاف تسلا مدل S تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت موفق عمل کرده و توانسته بصورت خودکار از برخورد پیشگیری کند.

Tesla Model S Fails Vague Auto Brake Test (3)

یکی از سخنگوهای تسلا در پاسخ به سایت Electrek با اذعان به عدم دریافت اطلاعات دقیق از نحوه انجام تست توسط لوکزامبورگی ها افزوده خودروی تست شده در آلمان به عنوان اتومبیل کرایه ای استفاده می شده است. این فرد اضافه کرده تسلا تحقیقاتی را در زمینه شیوه انجام تست ILNAS آغاز خواهد کرد.

Tesla Model S Fails Vague Auto Brake Test (9)

بد نیست اشاره کنیم چندی پیش موسسه IIHS نتایج حاضل از ارزیابی تسلا مدل 3 را منتشر کرد. این سدان جدید برقی نیز همانند مدل S امتیاز عالی را در جلوگیری از برخورد از جلو کسب کرده و توانسته در سرعت 12 مایل (معادل 19.3 کیلومتر) و سرعت 25 مایل (معادل 40.2 کیلومتر) در ساعت موفق عمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanM
    ErfanM | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    اونجا از ماشین توقع دارن خودش واسته قبل از برخورد
    بیان اینجا بشینن پشت پراید خودشون پشت فرمون اگه تونستن مانع برخورد بشن

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    دوباره کردید تو تسلا؟؟فیلماشو مگه ندید چقدر تا حالا از تصادفات جلوگیری کرده،یبارم تصادف یه ماشین دیگ رو پیش بینی کرد و هشدار داد.

مطالب پیشنهادی