ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فوتبالیست های تایلندی
کسب و کار

علت ساخت زیردریایی «بی فایده» ماسک برای نجات فوتبالیست های تایلندی چه بود؟

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی به خاطر خساست خاصش در صرف هزینه برای تبلیغات شناخته می شود. در عوض اما آنطور که سوشوان بج (مشاور بازاریابی) می گوید شرکت های تحت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی به خاطر خساست خاصش در صرف هزینه برای تبلیغات شناخته می شود. در عوض اما آنطور که سوشوان بج (مشاور بازاریابی) می گوید شرکت های تحت مدیریت ماسک با خبر آفرینی باعث می شوند که شما «در موردشان حرف بزنید، از عملکردشان گلایه کنید، از آنها متنفر شوید یا حتی به تمجید و تقدیر از خودروهای الکتریکی تسلا بپردازید» و با این کار نقش نوعی کاتالیزور را در کمپین های تبلیغاتی هوشمندانه این شرکت ایفا نمایید.

به همین خاطر است که ماسک طی چهار روز اخیر تمام تمرکز و توجه خود را به توییت کردن در مورد تلاش های اسپیس اکس و بورینگ کمپانی به منظور ساخت یک زیردریایی مناسب برای اطفال و نجات فوتبالیست های تایلندی محبوس در غار سپری کرده. این کارآفرین خلاق با انتشار عکس هایی از غارهای زیبا و انتشار به روزرسانی های مستمر در مورد ساخت این زیردریایی اعلام کرد که مقامات تایلندی می توانند از زیردریایی مورد بحث برای نجات ۱۲ نوجوان گرفتار در غار و مربی شان استفاده نمایند.

زمانی که ماسک ایده خود را عملیاتی کرد و برای تست آن عازم تایلند شد افسران نیروی دریایی این کشور تعداد زیادی از فوتبالیست های تایلندی را نجات داده اند. روز گذشته نیروی دریایی تایلند اعلام کرد که بعد از روزها کار سخت موفق شده کل تیم و مربی شان را از غار بیرون بیاورد. هرچند ماسک در این عملیات نجات نقشی نداشت اما تعدادی از کاربران در توییتر به قدردانی از وی به خاطر تلاش هایش پرداختند.

فوتبالیست های تایلندی
تلاش برای نجات فوتبالیست های تایلندی

اما مقامات رسمی تایلند به خبرنگاران گفته اند که علیرغم قدردانی مردم از ماسک، زیردریایی وی چندان کاربردی نبوده. دیگر غواصان محلی نیز خاطرنشان کرده اند زیردریایی ماسک  احتمالا برای حرکت از داخل قسمت های باریک غار با مشکل روبرو می شده (در برخی قسمت ها فضایی به اندازه ۳۵ سانتی متر برای عبور زیردریایی وجود داشته) و درنتیجه نمی توانسته فوتبالیست های تایلندی را نجات دهد.

اما دلایل اصلی ماسک برای تبلیغات در مورد زیردریایی اش چه بود؟

آیا قصد این مدیرعامل نابغه صرفا جلب توجه رسانه ها به ایده های هوشمندانه اش بوده؟ یا قصد منحرف کردن افکار عمومی از خبرهای بدی را داشته که این اواخر در مورد نابرابری در پرداخت حقوق ها به کارکنان تسلا مطرح شده یا حتی اخراج گسترده کارکنان این شرکت بعد از بدبیاری های مالی اش؟ شاید هم ماسک قصد داشته با این کار نتیجه تلاش جهانی برای نجات کودکان را به نام خودش ثبت نماید یا نامش را به عنوان یک ناجی در سطح جهانی مطرح کند.

اما این اولین باری نیست که ماسک از توییت هایش نفع می برد. آنطور که نشریه CNN گزارش داده در سال ۲۰۱۴ میلادی و درست یک هفته بعد از آنکه ماسک توییت کرد زمان رونمایی از D و محصولی تازه فرا رسیده، سهام تسلا رشدی ۶ درصدی را تجربه کرد و مجموعا به رقم ۲ میلیارد دلار رسید. آن توییت میتوانست به نسخه چهار چرخ محرکه یا دوچرخ موتوره از مدل اس اشاره داشته باشد یا حتی به یک تکنولوژی خودران تازه مربوط باشد؛ و ابدا خبری از یک محصول کاملا جدید و متفاوت در میان نبود.

حالا چطور؟ دنیا احتمالا هیچگاه اسم افسران نیروی دریایی تایلند را که جان این بچه ها را نجات داد اند به یاد نخواهد آورد اما مردم قطعا همیشه به یاد تلاش های ماسک برای بیرون آوردن نوجوانان محبوس در غار خواهند افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهدی خوانساری
    مهدی خوانساری | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    الان جهرمی میاد میگه توییت های ماسک صرفا برای انحراف افکار عمومیست

  • itookan
    itookan | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    بسیاری از موفقیت‌های آقای ماسک به خاطر خلاقیتش نیست، در نبوغش در استفاده از رسانه است. همین شما حداقل ۴ تا مقاله تبلیغاتی رایگان تو سایتتون براش زدید!

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    چیزی حالیش نیست نابغه نیست کلا حرف هاش را جمع اوری کنید در مورد هوش مصنوعی همیشه سازش مخالف
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف
    این ادم خودش داره ماشین های خود ران میسازه میدونه هوش مصنوعی براش نون اب داره
    میخواد تا جای ساز مخالف بزنه کسی زیاد وارد نشه تو این موضوعات

    نظر من اینه با اون وام خرکی که دوران اوباما بهش داد اوبا
    باج داد بهش این ادم بزرگ شد
    باج سیاسی بود که اوبا داد با وام بسیار بسیار زیاد به این شخص و دقیقا مثل کارهای دوران احم دی نژاد تو ایران کرد اوباما برای این شخص

    • H B
      H B | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

      لابد شما نابغه ای. عزیز برو زندگینامه طرف رو بخون و چهارتا از سخنرانیهاشو تو یوتیوب نگاه کن بعد بیا نظر بده. این آدم داره آینده رو میسازه قبل از اینکه شرکت بورینگ رو راه بندازه ملت خیال میکردن داره جوک میگه که میشه زیر لس آنحلس تونل زد. قبل از اسپیس ایکس همینطور. گیگا فکتوری در دنیا نظیر نداره. ایده هایپرلوپ رو هم که از قدیم مطرح بود وقتی ماسک حرفشو زد وارد فاز عملی شد. شما یه نابغه نام ببر ما هم یاد بگیریم به کی میگن نابغه

مطالب پیشنهادی