ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نکاتی پنهان راجع به تاچ سه بعدی آیفون که شاید نمی‌دانستید

تاچ سه بعدی آیفون یکی از ویژگی‌هایی است که در این تلفن همراه دست کم گرفته شده. این ویژگی کار‌های شگفت انگیزی مثل Peek & Pop انجام می‌دهد تا نیاز نباشد برای اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها، ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

تاچ سه بعدی آیفون یکی از ویژگی‌هایی است که در این تلفن همراه دست کم گرفته شده. این ویژگی کار‌های شگفت انگیزی مثل Peek & Pop انجام می‌دهد تا نیاز نباشد برای اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها، حتما وارد اپ‌هایتان بشوید. ولی به غیر از این، عملکرد‌های شگفت انگیز دیگری هم در تری دی تاچ وجود دارد که در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

تاچ سه بعدی یک ویژگی فشاری برای صفحه‌ی لمسی آیفون ۶ اس، ۷، ۸، ایکس و نسخه‌‌های پلاس این تلفن‌های همراه به شمار می‌رود. وقتی کمی با فشار بیشتری صفحه‌‌ی تلفن همراهتان را لمس کنید، سیستم عامل iOS متوجه آن می‌شود و کاری متفاوت را به انجام می‌رساند. به عنوان مثال می‌تواند لیستی از میانبر‌های تلفن همراهتان را به نمایش بگذارد.

حرکت دادن سریع نشانگر در حین تایپ کردن

شاید از این ویژگی‌ چیز‌هایی شنیده باشید، اما آنقدر جالب هست که نتوانیم به همین راحتی‌ از آن عبور کنیم. یکی از ویژگی‌های مورد علاقه من بدون شک همین ویژگیست و هر روز از آن استفاده می‌کنم. زمانی که در حال تایپ کردن یک متن هستید، از تاچ سه بعدی روی کیبورد استفاده کنید (روی کیبورد انگشت‌تان را فشار بدهید و نگه دارید). آیفون تبدیل به یک تاچ پد می‌شود و به راحتی می‌توانید نشانگر را هرجایی که می‌خواهید ببرید. کافی است یکبار از این ویژگی استفاده کنید تا دیگر به فکر استفاده از متد قدیمی و آزار دهنده نباشید.

رهایی کامل از اعلان‌ها به صورت یکجا

از بین بردن همه‌ی اعلان‌ها از بخش Notification Center در iOS کمی آزار دهنده به نظر می‌رسد و باید زمانی هرچند اندک را به آن اختصاص دهید. این مشکل با استفاده از تاچ سه بعدی آیفون حل می‌شود. با انجام تاچ سه بعدی روی X کوچکی که در بخش اعلان‌ها وجود دارد، کافی است به راحتی روی Clear All Notifications بزنید.

دسترسی سریع به اپلیکیشن‌هایی که اعلان داده‌اند

استفاده از پوشه‌ها روشی معقول برای دسته بندی اپلیکیشن‌هاست. اما یافتن اپلیکیشنی خاص از بین خیل عظیمی از فولدر‌ها خوشایند نیست، خصوصا زمانی که یکی از اپلیکیشن‌های درون فولدر‌ها اعلان داده باشد. اما اگر از تاچ سه بعدی روی فولدری که اعلان داده استفاده کنید، لیستی از اپلیکیشن‌هایی را مشاهده می‌کنید که باعث این اعلان شده‌اند.

فعال کردن AirDrop و Personal Hotspot

بخش Control Center در iOS نسبت به گذشته از قدرت بیشتری برخوردار است اما هنوز برخی از ویژگی‌های به درد بخور آن به نظر در دسترس نیستند. مثل فعال کردن AirDrop و Personal Hotspot. برای دسترسی به آن‌ها کافی است روی گزینه‌ی connection از تاچ سه بعدی استفاده کنید. (البته مراقب باشید که به اشتباه حالت هواپیما را فعال نکنید و باعث قطع شدن اینترنت تلفن همراهتان نشوید.)

اولویت بندی دانلود‌ها در اپ استور

اگر در حال دانلود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های حجیم هستید، می‌توانید دانلود اپلیکیشن‌های مورد نیازتان را با استفاده از تاچ سه بعدی اولویت بندی کنید. کافی است روی اپلیکیشنی که در حال دانلود است از تاچ سه بعدی استفاده کنید و گزینه‌ی Prioritise Download را بزنید. با استفاده از این روش می‌توانید ابتدا به دانلود اپلیکیشن‌های مهم تر بپردازید.

به راحتی سلفی بگیرید یا ویدیو ضبط کنید

بسیاری از اپلیکیشن‌ها با استفاده از تاچ سه بعدی دارای میانبر‌هایی هستند. اما اپلیکیشن Camera با استفاده از تاچ سه بعدی ویژگی‌های فوق العاده و مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با تاچ سه بعدی روی اپلیکیشن Camera می‌توانید از بین گزینه‌های نشان داده شده سلفی بگیرید، ویدیو ضبط کنید، ویدیوی آهسته ضبط کنید و یا به راحتی عکس بگیرید. این موضوع زمانی که نیاز دارید به سرعت عکس برداری کنید می‌تواند بسیار مفید باشد.

ذخیره سازی ساده‌ی عکس‌ها از وبسایت‌ها

گاهی اوقات هیچ راهی برای دانلود یک عکس از وبسایت‌ها وجود ندارد و احتمالا دلایل منطقی زیادی وجود دارد که بخواهید یک عکس را ذخیره کنید. سریع ترین راه در آیفون این است که از تاچ سه بعدی روی عکس مورد نظر استفاده کنید، آن را به بالا بکشید و سپس گزینه‌ی Save Image را انتخاب کنید.

رهایی از صفحات AMP در گوگل

اگر طرفدار صفحات AMP در گوگل نیستید، می‌توانید با استفاده از تاچ سه بعدی از آن رهایی پیدا کنید. هر زمانی که لینک AMP را در سرچ گوگل و در Safari مشاهده کردید، روی آن با تاچ سه بعدی نگه دارید تا باز شود. با استفاده از این روش گوگل شما را مستقیما به وبسایت مورد نظر خواهد برد و صفحه‌ی AMP نادیده گرفته می‌شود.

حذف کردن سریعتر متن‌های تایپ شده

برای حذف کردن متن تایپ شده می‌توانید به راحتی با نگه داشتن دکمه‌ی Backspace به سرعت آن را حذف کنید. اما این موضوع با استفاده از تاچ سه بعدی سرعت بیشتری خواهد داشت.

 

دریافت خلاصه‌ای از یک نمایش در نت فلیکس

وقتی در حال گشت و گذار در نت فلیکس هستید و می‌خواهید راجع به یکی از نمایش‌ها خلاصه‌ای به دست‌ آورید، کافی است با تاچ سه بعدی روی یکی از نمایش‌ها نگه دارید و خلاصه‌ای از نمایش را مشاهده کنید. روشی مناسب برای تماشای خلاصه‌ای از داستان بدون کلیک کردن روی آن‌ها.

تاچ سه بعدی یکی از ویژگی‌های بی نظیر iOS به شمار می‌رود. این ویژگی با استفاده از روش‌های هوشمندانه در سیستم عامل و بسیاری از اپلیکیشن‌ها خود را نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • min
    min | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    واقعا ببخشید اینو میگم ولی ای کاش اندرویدی ها سواد کارکردن با آیفون رو داشتن، اونوقت به اهمیت و خاص بودن این سیستم عامل پی میبردن

  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    اينا چيه نوشتيد
    كاربردي فقط لمس سه بعدي لبه سمت چپ گوشي كه ميره مولتي تسكنين و نياز نيست كه دكمه هوم رو دوبار بزنيش

    • min
      min | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

      باسلام
      معلوم هست اطلاعاتتون درمورد آیفون کم هست، توصیه میکنم بیشتر وارد این "اقیانوس" زیبا شوید

    • نیما
      نیما | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

      این مورد هم خوبه.
      ولی بقیه ش هم خیلی کاربردیه.

  • | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

    قابلیت های فوق العاده مزخرف
    همشون اندوید داره
    حتی اندروید ۴.۲.۲

    • atabaei
      atabaei | ۲۰ تیر ۱۳۹۷

      اره ما همه میدونیم اندروید قابلیتهای فوق العاده مزخرف زیاد داره!

      • | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

        شما برید محدود بمونین بهتره.
        اپل یه چیزی میدونسته که شما رو محدود کرده.

        • Mehdi Askari
          Mehdi Askari | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

          این مدلی حرف زدن دو حالت داره :
          1. قضیه گوشت وگربه است !
          2. تا حالا یه آیفون از نزدیک ندیدی و فقط نظرات یه سری آدم کم اطلاع مثل خودت رو شنیدی !
          ولا غیر ! ?

          • | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

            شما همونطور فکر کن.
            شما هایی که فکر میکنید فقط خودتون ایفون دارید و فکر میکنید از همه بهترید.
            برید محدود بمونین.

    • نیما
      نیما | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

      نتیجه گرفتم نه اندروید دیدی نه iOS !
      اول فکر کن
      بعد در افشانی

      • | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

        باشه اندروید هم واسه شما محدود شده ها.
        برید باهاش حال کنید

مطالب پیشنهادی