ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017-Infiniti-QX30-Sport-vs-2018-Mercedes-Benz-GLA250-4Matic-02
خودرو

نیسان و دایملر به همکاری خود در زمینه تولید اتومبیل های لوکس پایان می دهند

چند سالی می شود که نیسان و دایملر همکاری هایی را در زمینه ها مختلف آغاز کرده اند. پیکاپ مرسدس X کلاس که تابستان گذشته معرفی شد، بر روی پلتفرم نیسان ناوارا شکل گرفته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

چند سالی می شود که نیسان و دایملر همکاری هایی را در زمینه ها مختلف آغاز کرده اند. پیکاپ مرسدس X کلاس که تابستان گذشته معرفی شد، بر روی پلتفرم نیسان ناوارا شکل گرفته و می توان آن را یکی از عینی ترین ثمره های همکاری دو شرکت دانست. علاوه بر X کلاس، یک موتور 1.3 لیتری توربوشارژ جدید نیز بصورت مشترک توسط این دو گروه توسعه یافته است.

در کنار اینها، دایملر و رنو نیسان همکاری هایی را در زمینه توسعه اتومبیل های لوکس با یکدیگر دارند. البته بنظر می رسد این مساله رو به خاتمه بوده و همکاری دو گروه در زمینه تولید خودروهای لوکس به پایان خواهد رسید.

منبع این خبر گزارشی است که در یکی از پایگاه های ژاپنی منتشر شده است. بر اساس گزارش مذکور تغییر در بازارهای مختلف و رویگردانی مشتریان از خودروهای سواری به سمت مدل های شاسی بلند عامل اصلی این تصمیم عنوان شده است. همچنین ظاهرا نیسان نسبت به پیچیدگی تعرفه ها ابراز نگرانی کرده و برای پایان دادن به این همکاری پا پیش گذاشته است.

2019-infiniti-qx50

طبق اطلاعات موجود خودروهای کامپکت لوکس در مجموعه کارخانه های آگوئاسکالینتس (Aguascalientes) در مکزیک تولید می شوند. این مجموعه یا به عبارت بهتر جوینت ونچر (شرکت مشترک) بصورت 50-50 به دایملر و رنو نیسان میتسوبیشی تعلق داشته و ظرفیت تولید سالانه 230,000 دستگاه خودرو را دارد.

اینفینیتی QX50 یکی از مدل های لوکسی است که در آگوئاسکالینتس تولید می شود. بد نیست اشاره کنیم پلتفرم این سدان ژاپنی هم در همکاری با مرسدس توسعه یافته است.

با وجود این گزارش، تاکنون آقای شیرو ناگای (Shiro Nagai) سخنگوی نیسان از پاسخ دادن به رسانه ها طفره رفته و گفته که این برند درباره برنامه های آتی خود فعلا سکوت اختیار می کند. البته وی افزوده که نیسان کماکان به همکاری خود با دایملر ادامه خواهد داد. تروور هیل (Trevor Hale) سخنگوی اینفینیتی نیز اظهارات مشابهی داشته و بر ادامه همکاری ها تاکید کرده است.

2019-infiniti-qx50 (1)

ناگفته نماند دایملر و رنو نیسان سهامدار همدیگر هستند؛ طوری که دایملر 3.1 درصد از سهام رنو نیسان و رنو نیسان 1.55 درصد از سهام دایملر را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    بابا نکنید این کارووووو ما هنوز ماشین لوکس ندیده شما میخواید متوقف کنید!؟ باید لوکس ندیده از دنیا بریم !؟ ???

مطالب پیشنهادی