ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان می‌توانند سن واقعی و زمان مرگ افراد را تخمین بزنند

به تازگی دانشمندان آزمایش خون جدیدی طراحی کرده اند که می‌تواند سن واقعی بدن هر شخص را فهمیده و زمان مرگ وی را تخمین بزند. این تحقیق تنها یکی از برنامه های تحقیقاتی بی شماری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی دانشمندان آزمایش خون جدیدی طراحی کرده اند که می‌تواند سن واقعی بدن هر شخص را فهمیده و زمان مرگ وی را تخمین بزند.

این تحقیق تنها یکی از برنامه های تحقیقاتی بی شماری است که در زمینه «تخمین زدن عمر» صورت پذیرفته است. گروه‌های تحقیقاتی مختلف سعی کرده‌اند با طراحی یک آزمایش به خصوص سن دقیق سلول‌های بدن هر شخص را  بدست آورده و بدین شکل زمان باقی مانده برای فرد را تخمین بزنند.

با این حال محققان دانشگاه ییل مدعی شده‌اند که آزمایش صورت گرفته توسط آنها از بیشترین دقت در میان تمامی تحقیقات برخوردار است و می‌توان به راحتی نتایج لازم را از آن آزمایش بدست آورد.

دکتر «مورگان لوین» سرپرست این تحقیقات عقیده دارد که در آینده‌ای نزدیک با بررسی فاکتور‌هایی که سن یک سلول را بالا می‌برد، راهکارهایی پیدا کرد که با رژیم غذایی مناسب و عادات ورزشی صحیح، افزایش سن سلول‌های بدن را پایین نگه داشت.

او در این باره می‌گوید:

«افراد جوان و میان سال باور دارند که تا ابد سالم هستند اما همیشه این گونه نیست. این تست می‌تواند تمامی مشکلات بدنی و حیاتی افراد را به آنها گوشزد کند. علاوه بر این، این تست می‌تواند مشکلاتی که ممکن است بعدتر برای هر شخص پیش بیاید را شناخته و اقدامات پیشگیرانه برایشان انجام دهند.»

برای انجام این آزمایشات نیاز است که به ۹ نشانگر زیستی یا بایومارکر توجه شود. تیم تحقیقاتی برای اینکه متوجه شود که کدام نشانگر زیستی ارزش پیگیری را دارد، ۴۲ فاکتور را با توجه به دیتابیس آماری موجود در مرکز ملی اطلاعات پزشکی آماری ایالات متحده بررسی می‌کنند.

تیم تحقیقاتی برای دسترسی به دیتابیش یاد شده، ۱۰ هزار آمریکایی را که در سالهای ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ زندگی می‌کرده‌اند را انتخاب کرده و دلایل اصلی مرگ آنها را مشخص کرده‌اند. علاوه بر آنها، ۱۱ هزار نفر دیگر که بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ زندگی می کرده‌اند را انتخاب کرده و روند یاد شده را تکرار کردند.

آنها در پایان آنها الگوریتم بدست آمده از این دیتا بیس را با تمامی اطلاعات ۹ نشانگر سلامتی مقایسه می‌کنند. این مسئله موجب می‌شود سن واقعی افراد و دلیل مرگ احتمالی مرگ آنها مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir baqdadi
    amir baqdadi | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    فکر کن از فردا باید زمان مردن ملت رو توی اینستا لایک کنی ? ? ?

مطالب پیشنهادی