ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک پرو با پردازنده های نسل هشتم اینتل و کیبورد جدید به روز شد

اپل امروز لپ تاپ های حرفه ای مک بوک پرو را با پردازنده های جدید، پیکربندی های متنوع، نمایشگرهای True Tone و کیبورد بهتر به روز رسانی کرد. نکته مهم در مورد آپدیت مک بوک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اپل امروز لپ تاپ های حرفه ای مک بوک پرو را با پردازنده های جدید، پیکربندی های متنوع، نمایشگرهای True Tone و کیبورد بهتر به روز رسانی کرد. نکته مهم در مورد آپدیت مک بوک پرو، این است که دیگر با پردازنده های قدیمی سر و کار نداریم و کارآیی مدل های 15 و 13 اینچی به ترتیب 70 و 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

مک بوک پروی 15 اینچی با پردازنده جدید شش هسته ای اینتل از سری Core i7 یا Core i9، حداکثر 4 ترابایت فضای ذخیره سازی و 32 گیگابایت حافظه رَم از نوع DDR4 عرضه می شود. برای مدل 13 اینچی هم پردازنده های چهار هسته ای اینتل Core i5 و Core i7 در نظر گرفته شده و حداکثر حافظه داخلی به 2 ترابایت می رسد، یعنی دو برابر نسل قبلی.

از نظر پردازشگر گرافیکی، مدل 15 اینچی همچنان عملکرد بهتری دارد و از کارت گرافیک AMD Radeon Pro با حداقل 4 گیگابایت رَم بهره می برد، در حالی که مدل 13 اینچی به گرافیک مجتمع اینتل Iris Plus 655 با 128 مگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده است. اگر هیچکدام از این دو به دردتان نمی خورد، اپل کارت گرافیک اکسترنال را هم برای نخستین بار در فروشگاهش عرضه کرده: مدل 699 دلاری Blackmagic با کارت گرافیک رادئون پرو 580 و 8 گیگابایت حافظه رَم DDR5.

باتری هر دو مدل مک بوک پرو هم ارتقاء یافته تا افزایش توان مصرفی پردازنده ها را پوشش دهند. البته هنوز تخمین شارژدهی این دو لپ تاپ توسط اپل اعلام نشده. مک بوک پرو های جدید اپل از فناوری True Tone بهره می برند که برای اولین بار در تبلت حرفه ای آیپد پرو به کار گرفته شد. بدین ترتیب حسگر تعبیه شده درون دستگاه با سنجش نور محیط، بهترین دمای رنگ را برای تصاویر ایجاد می کند. فناوری True Tone برای تاچ بار هم به کار گرفته شده است.

مدل های جدید مک بوک پرو به چیپ امنیتی T2 اپل نیز مجهز شده اند که علاوه بر قابلیت های امنیتی، در لحظه به فرمان Hey Siri نیز پاسخ می دهد. کیبورد جدید اپل هم بسیار کم صدا تر از قبل شده و پایداری و دقت کلیدها نیز بهبود یافته.طی یک سال گذشته این سومین بار است که اپل به ارتقاء مک بوک پرو دست می زند و نشان می دهد که اهمیت زیادی برای مشتریان این محصول حرفه ای قائل است.

گفتنیست مدل پایه مک بوک پروی 13 اینچی جدید با تاچ بار با مشخصات پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i5، هشت گیگابایت رَم و 256 گیگابایت SSD با قیمت 1800 دلار به فروش می رسد. بالاترین پیکربندی مدل 13 اینچی با پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7، شانزده گیگابایت رَم و 2 ترابایت SSD قیمتی برابر 3700 دلار خواهد داشت.

قیمت مدل پایه مک بوک پرو 15 اینچی جدید با پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7، شانزده گیگابایت رَم، گرافیک رادئون پرو 555X و 256 گیگابایت SSD برابر 2400 دلار تعیین شده و نهایتاً بالاترین پیکربندی شامل پردازنده نسل هشتمی Core i9 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیک رادئون پرو 560X و 4 ترابایت SSD هم با قیمت باورنکردنی 6700 دلار به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rad
    rad | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    اون ۶۷۰۰ دلاریه برای منه

مطالب پیشنهادی