ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکر دسترسی به سیستم امنیتی فرودگاه
تکنولوژی

فروش اطلاعات دسترسی به سیستم امنیتی فرودگاهی در آمریکا تنها به قیمت ۱۰ دلار

چند روز پیش متخصصین کمپانی «مک افی» کشف کردند که چند هکر در حال فروش اطلاعات لازم برای دسترسی غیر مجاز به سیستم امنیتی فرودگاهی در آمریکا هستند. این افراد قصد داشتند داده های فوق ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

چند روز پیش متخصصین کمپانی «مک افی» کشف کردند که چند هکر در حال فروش اطلاعات لازم برای دسترسی غیر مجاز به سیستم امنیتی فرودگاهی در آمریکا هستند. این افراد قصد داشتند داده های فوق را در فضای دارک وب به قیمت تنها ۱۰ دلار به فروش برسانند.

اطلاعات فوق می توانست دسترسی هر فردی را به سیستم امنیتی و سامانه های خودکار ساختمان ها در محدوده فرودگاه مورد بحث ممکن سازد. گرچه نام این فرودگاه اعلام نشده، اما متخصصین مک افی اطمینان داده اند که نقص مورد اشاره در سرورهای آن به طور کامل رفع شده است.

اطلاعات دسترسی از طریق پروتکل ریموت دسکتاپ (RDP) دزدیده شده بود. کارمندان فرودگاه از طریق این پروتکل می توانستند از هر رایانه ای به سیستم های فرودگاه دسترسی بیابند. سالانه ده ها مورد از چنین اطلاعاتی که به واسطه پروتکل ریموت دسکتاپ دزدیده شده اند در فضای دارک وب به فروش می رسند.

هکر دسترسی به سیستم امنیتی فرودگاه

متخصصین کمپانی امنیتی مک افی معتقد هستند که اطلاعات دسترسی از طریق یک حمله  Brute force و ورود رندوم رمزهای عبور مختلف برای یافتن رمز صحیح به دست آمده است. انجام چنین حمله های روی پوتکل RDP بسیار رایج بوده و با ساده ترین نرم افزارهای در دسترس قابل انجام است. این آسیب پذیری وقتی بیشتر می شود که مدیران فناوری اطلاعات در بسیاری شرکت ها از تمهیدات اولیه مقابله با حمله های سایبری از جمله امکان ورود دو مرحله ای یا ایجاد محدودیت در دفعات ورود رمز مطلع نیستند.

یکی از مهندسین مک افی می گوید که فرودگاه مورد اشاره تنها نمونه ای کوچک از ده ها سازمانی است که به واسطه مشکلات و ضعف های پروتکل RDP سالیانه قربانی حملات هکری و فروش داده های حساس می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی