ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چینش هسته های چیپست اگزینوس 9820
تکنولوژی

ساختار متفاوت هسته های پردازشی در چیپست جدید اگزینوس 9820 سامسونگ

گرچه کمپانی مدیاتک مدتی است که چینش سه رشته ای هسته های پردازشی در چیپ های خود را کنار گذاشته،‌ اما به نظر می رسد سامسونگ تازه به قدرت این استراتژی ایمان آورده است، چرا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

گرچه کمپانی مدیاتک مدتی است که چینش سه رشته ای هسته های پردازشی در چیپ های خود را کنار گذاشته،‌ اما به نظر می رسد سامسونگ تازه به قدرت این استراتژی ایمان آورده است، چرا که قرار است چیپست پرچدار بعدی خود یعنی اگزینوس 9820 را با چینش هسته های ۴+۲+۲ روانه بازار سازد.

در این حالت هشت هسته تشکیل دهنده مغز پردازشی از سه مدل مختلف تشکیل شده اند؛ دو هسته دستکاری شده اختصاصی موسوم به Mongoose M4، دو هسته پرقدرت کورتکس A76 یا A75 استاندارد و چهار هسته کورتکس A55 کم مصرف برای انجام کارهای سبک. این ترکیب سه تایی به لطف معماری جدید کمپانی ARM موسوم به DynamIQ قادر خواهند بود تا در هر سناریوی پردازشی بهترین توان را در اختیار قرار دهند.

چینش هسته های چیپست اگزینوس 9820

گرچه هنوز کلاک هسته های مذکور اعلام نشده، اما از آنجا که قرار است اگزینوس 9820 یک پرچمدار تمام عیار باشد، می بایست بالاترین کلاک بهینه (احتمالاً ۳.۳ گیگاهرتز) را برای آن در نظر بگیریم.

البته در خصوص شنیده های بالا تردیدهایی نیز وجود دارد. اگر مطابق ادعای سامسونگ هسته های دستکاری شده اختصاصی Mongoose M4 از توان پردازشی بالاتر و عملکرد بهینه تری نسبت به هسته های قدرتمند و جدید کورتکس A76 برخوردار هستند، پس چرا کمپانی کره ای باید به سراغ ساختار سه خوشه ای در پردازنده جدیدش برود؟ این سوالی است که می بایست برای دریافت پاسخ آن تا زمان عرضه رسمی چیپ جدید سامسونگ منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی