ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گرما فعالیت مغز را کند کرده و بر حافظه تاثیر منفی می‌گذارد

به تازگی دانشمندان متوجه شده‌اند که گرما در محیط کار می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد کارکنان بگذارد و سرعت فعالیتشان را پایین آورد. تحقیقی جدید نشان می‌دهد که افزایش یافتن دمای محیط کار می‌تواند بر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی دانشمندان متوجه شده‌اند که گرما در محیط کار می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد کارکنان بگذارد و سرعت فعالیتشان را پایین آورد.

تحقیقی جدید نشان می‌دهد که افزایش یافتن دمای محیط کار می‌تواند بر حافظه افراد اثر گذاشته و آنها در این دما نمی توانند به سرعت فکر کرده، تصمیم گرفته یا کار کنند.

بر اساس این پژوهش، گروهی از کارمندان به ساختمانی قدیمی که از سیستم تهویه هوا بهره نمی‌برد، انتقال داده شدند و از آنها تست‌های به خصوصی گرفته شد. آزمایشات مشابهی با حضور همین افراد در محل کاری مطلوب با دمایی معتدل تکرار شد.

محققان با بررسی نتایج این دو آزمایش متوجه شدند این کارکنان در گرما نتایجی خوبی برجای نگذاشته بودند و نمره‌ای تا ۱۱ درصد ضعیفتر کسب کرده بودند. علاوه بر این همین افراد تا ۱۳ درصد زمان بیشتری را برای انجام این آزمایش‌ها صرف کردند.

آزمایش‌های دیگری هم در این زمینه نشان می‌دهد که تمامی گروه‌های سنی در گرما قادر نیستند به درستی فکر کنند و جوانان هم از این مشکل در امان نیستند.

بر اساس این آزمایش‌ها مشخص شده که گرما اثراتی  هم روی دانش آموزان می‌گذارد و فرآیند یادگیری را سخت تر از گذشته می‌کند.

محققان برای این آزمایش، ۴۴ نفر را به دو گروه تقسیم کردند؛ یکی آنهایی که خانه‌شان از سیستم خنک کننده بهره می‌برد و دیگری آنهایی که چنین سیستمی در منزلشان نداشتند.

به مدت ۱۲ روز برای این دانش آموزان سوالاتی فرستاده می‌شد تا آنها به این پرسش‌ها پاسخ دهند. نتایج نشان داد که دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بهترین دما برای تفکر سریع و پاسخ صحیح است و دمایی بالاتر از این مقدار می‌تواند تاثیری منفی بر عملکرد مغز بگذارد.

پس بنابراین با توجه به اینکه کشورمان نیز در منطقه‌ای گرم به سر می‌برد، استفاده از سیستم‌های خنک کننده می‌تواند تاثیر شگرفی بر عملکرد ذهنی و قدرت حافظه‌ی دانش آموزان، کارکنان، کارمندان و دیگر افراد بگذارد.

 

تماشا کنید: گزارشی از مراسم رونمایی کولر بدون باد سامسونگ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • GTA
    GTA | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    حالا این رپورتاژ آگهی سامسونگ بود یا مطلب علمی؟

  • اردلان
    اردلان | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    مغز؟
    کدوم مغز؟
    والا تو خوزستان، تو هوای بالای ۷۰ درجه، مگه دیگه مغزی هم می مونه؟

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    واقعا ادم عصبی میشه تو گرما، منم سالهای کنکور تو گرمای تابستون بندرعباس کولر درستی نداشتیم خنک نمیکرد مغزم سر کنکور کار نمیکرد

  • miAmir
    miAmir | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    یادش بخیر سال اول کنکور رو بخاطر گرما خراب کردم

مطالب پیشنهادی