ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های سامسونگ، بیشترین نرخ خطا را در سه ماهه نخست 2018 داشته اند

موسسه آماری Blancco در تازه ترین گزارش خود از «وضعیت تعمیر و امنیت دیوایس های موبایل»، سه ماهه نخست سال 2018 میلادی را تحت پوشش قرار داده است. بنابر آمار این موسسه، از ماه ژانویه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

موسسه آماری Blancco در تازه ترین گزارش خود از «وضعیت تعمیر و امنیت دیوایس های موبایل»، سه ماهه نخست سال 2018 میلادی را تحت پوشش قرار داده است. بنابر آمار این موسسه، از ماه ژانویه تا آوریل، 27.4 درصد از موبایل های سامسونگ با خطا مواجه شده اند که بیشترین میزان در میان دیوایس های تمام کمپانی های بررسی شده به حساب می آید.

در این بین، 22 درصد از موبایل های آیفون 6 با خطا مواجه شده اند و از این نظر، بیشترین میزان خطا را در میان دیوایس های مبتنی بر iOS داشته اند. بعد از آن هم، آیفون 6 اس با نرخ خطای 16 درصد به چشم می خورد. در مجموع 15.2 درصد از دیوایس های iOS طی سه ماهه نخست 2018 با خطا مواجه شده اند که اندکی از نرخ خطای 18.9 درصدی موبایل های اندرویدی کمتری است.

نرخ خطای دو رقمی آیفون 6 و 6 اس قطعاً برای هیچکس جای تعجب ندارد. در سال 2016، نمایشگر لمسی برخی از این آیفون ها از کار افتادند و نوارهایی افقی و خاکستری رنگ روی آنها ظاهر شد. این مشکل که «بیماری لمسی» نام گرفت، ناشی از تصمیم اپل در راستای عدم استفاده از نوعی چسب پلاستیکی روی برد مدار آیفون 6 بود که البته در تمام نسخه های قبلی استفاده شده بود.

اپل همچنین طی سال گذشته شروع به تضعیف سرعت پردازنده آیفون های سری 6، سری 6 اس، سری 7 و سری 7 پلاس کرد. این موضوع در همان زمان جنجال خبری بزرگی به پا کرد و اپل مجبور به ارائه این توضیح شد که باتری های سالخورده این دیوایس ها، قادر به برآورده سازی برخی نیازها نیستند و تصمیم مورد اشاره، با هدف جلوگیری از خاموشی دستگاه اتخاذ شده است.

گذشته از این مسائل، اگرچه سامسونگ با نرخ خطای 27.4 درصدی در سه ماهه نخست، بالاتر از هر تولیدکننده دیگری قرار گرفته اما نام شیائومی (با نرخ خطای 14.2 درصدی) و موتورولا (با نرخ خطای 9.6 درصدی) نیز در رده دوم و سوم تولیدکنندگان اسمارت فون های اندرویدی به چشم می خورد.

گفتنی است که این اطلاعات از سوی خرده فروشی ها و اپراتورهای مخابراتی در اختیار Blancco قرار گرفته اند. سایر اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که 74.3 درصد از موبایل های اپل، iOS 11 را به اجرا در می آورند و 52 درصد از موبایل های اندرویدی به روزرسانی اندروید نوقا را دریافت کرده اند. نیازی به اشاره نیست که اندروید نوقا، یک نسل از اندروید اوریو فعلی عقب است. برای اینکه اعداد و ارقام شکلی جالب تر به خود بگیرند، لازم است بدانید که سهم 1.3 درصدی اندروید 8 اوریو، تقریباً با سهم 1.2 درصدی اندروید 2.3 جینجربرد برابری می کند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    هوآوی رام اش بهترین
    رابط کاربری emui خیلی بهینه است باور نمی کنید
    در تست های آنتوتو گوشی خود را با گوشی های هوآوی مقایسه کنید میبینید در بخش رام حتی در مواجه با گلکسی اس ۹ برتری دارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی