ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایالت کالیفرنیا به اهداف سال 2020 خود برای کاهش گازهای گلخانه ای دست یافت

آلودگی هوا و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای به یکی از معضلات اساسی کشورها تبدیل شده و در این، بین اکثر نهادهای منطقه ای می کوشند با تصویب استانداردها و قوانین محدودکننده، از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

آلودگی هوا و انتشار بیش از حد گازهای گلخانه ای به یکی از معضلات اساسی کشورها تبدیل شده و در این، بین اکثر نهادهای منطقه ای می کوشند با تصویب استانداردها و قوانین محدودکننده، از میزان این آلودگی ها بکاهند.

حال خبر می رسد که ایالت کالیفرنیای آمریکا موفق شده با اتخاذ رویکردهای موثر، تولید گازهای گلخانه ای خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهد. جالب اینکه کاهش مذکور به اندازه ای بوده که استاندارد تعیین شده این ایالت برای سال 2020 میلادی را هم پوشش می دهد.

کالیفرنیا طی یک سال 12 تن از میزان آلاینده های خود کاسته است

به گزارش کمیته منابع هوایی کالیفرنیا، این ایالت توانسته مقدار گازهای گلخانه ای تولید شده خود را از 441.4 تن در سال 2015، به 429.4 تن در سال 2016 کاهش دهد. رقم مذکور که بنا بر پیش بینی ها در سال جاری میلادی (2017) نیز کاهش خواهد یافت، از استاندارد 431 تن برای سال 2020 هم کمتر بوده که نشان دهنده موفقیت مقامات کالیفرنیا در کمک به بهبود وضعیت هوای این ایالت است.

گازهای گلخانه ای

گزارش مورد بحث که در 7 بخش حمل و نقل، انرژی الکتریکی، مسکونی و تجاری، آلاینده های شدید، بازیافت و پسماند، کشاورزی و صنعت تنظیم شده، نشان می دهد که استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی خورشیدی و انرژی هیدروالکتریک یا برق آبی، حدود 15 درصد استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش داده است.

البته لازم به ذکر است که در بعضی بخش ها مانند آلایندگی هوا توسط خودروهای شخصی، انتشار گازهای گلخانه ای کالیفرنیا افزایش داشته که نشان می دهد استفاده مردم این ایالت از خودروهای مجهز به موتور درون سوز بیشتر شده است. کاهش قیمت بنزین و گران بودن خودروهای الکتریکی مهم ترین عوامل در بروز این مسئله بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    امیدوارم بنزین کمی گرون بشه مردم روی بیارن به تسلا? ?

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۲ تیر ۱۳۹۷

    سال جاری میلادی (2017)؟؟؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی