ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استفاده از کارت سوخت شخصی بزودی الزامی می شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی از الزامی شدن استفاده از کارت های سوخت شخصی خبر داد و افزود: کارت سوخت همیشه برقرار بوده است و موضوع استفاده از کارت سوخت شخصی به‌ زودی ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۳

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی از الزامی شدن استفاده از کارت های سوخت شخصی خبر داد و افزود: کارت سوخت همیشه برقرار بوده است و موضوع استفاده از کارت سوخت شخصی به‌ زودی در فراخوانی به مردم اعلام خواهد شد.
محمدرضا موسوی خواه که در حاشیه رونمایی از نسل جدید کارتخوان ‌های عرضه سوخت در جمع خبرنگاران سخن می گفت درباره این‌ که آیا مردم باید در انتظار سهمیه‌ بندی بنزین یا افزایش قیمت سوخت باشند، گفت: من تصور نمی‌ کنم چنین موضوعی پیش بیاید، اکنون ۱۱ سال از عمر تجهیزات پیشین می‌ گذرد و قطعات سخت‌ افزاری آن به هیچ عنوان پیدا نمی ‌شود، همچنین هزینه نگهداشت آنها بسیار گزاف بود. بیش از 6 ماه است که دنبال آن هستیم تا این تجهیزات را روز آمد کنیم، به گونه ‌ای که برای دولت بار مالی نداشته باشد.
وی افزود:

تمام اقدامات ما برای رفاه مردم و ارائه خدمات بهتر است.

کارت سوختمدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی تصریح کرد: سال81 و 82 در بخش‌ هایی از سیستان و بلوچستان و اصفهان پروژه کارکردن تلمبه از راه دور اجرایی شد. اکنون ما به دنبال آنیم که با استفاده از تکنولوژی های جدید این پروژه را در دیگر جایگاه‌ های کشور نیز اجرایی می‌ کنیم.
وی خاطرنشان کرد:

سامانه کنونی 11 سال است که کار می‌ کند و یکی از مهمترین سامانه های تراکنشی کشور است. بخش عمده‌ ای از درآمد کشور از جایگاه‌ های سوخت تامین می شود؛ به عبارت دیگر ما حدود 100 میلیارد تومان درآمد از جایگاه‌ های سوخت کسب می‌ کنیم که با این سامانه امنیت انتقال پول افزایش می‌ یابد؛ از جمله چالش هایی که تاکنون ما با آن ها سروکار داشته ایم پرداخت های نقدی و مشکلات عدیده سیستم‌ های پرداخت الکترونیک بوده است.

بر اساس گفته های او با این تجهیز عدد و رقم را شخص وارد نمی‌ کند و با کارتی که می‌ کشد پرداخت انجام می‌ شود. این پروژه به مدت کوتاهی به صورت پایلوت کار کرده تا نواقص آن برطرف شود و برنامه به این است که تا پایان سال 97 و نهایتا تا پایان سال 98 کل کشور به این سیستم تجهیز شود.موسوی خواه با تاکید بر اینکه از این به بعد استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ ها الزامی است گفت: قبلا از کارت جایگاه‌ دار استفاده می‌ کردیم که ممکن بود فرضا کم‌ فروشی‌ هایی صورت گیرد اما با استفاده از کارت دارندگان خودرو تخلفات و اعتراضات کاهش می‌ یابد و ما نیز میزان مصرف سوخت را در دست داریم و می‌ توانیم به راحتی مدیریت کنیم که در کدام بخش کشور مصرف چقدر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون الزاما باید سوختگیری به وسیله کارت‌ های سوخت صورت گیرد یادآور شد: در فراخوان‌ هایی این موضوع را به مردم اعلام خواهیم کرد و خودروهایی که شماره‌ گذاری شده‌ اند کارت سوخت خود را می‌ توانند از طریق اداره پست تحویل بگیرند و خودروهایی که این کارت را در اختیار ندارند می‌ توانند به اداره پست مراجعه و روند دریافت کارت خود را انجام دهند. ضمن اینکه مفقودی‌ ها نیز می‌ توانند درخواست المثنی داده تا 15 روزه کارت آنها صادر شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌ های نفتی با بیان اینکه قانون توسعه حمل و نقل عمومی توزیع بنزین و نفت گاز را با کارت سوخت الزامی کرده‌ است گفت: کسانی نیز که رمز کارت خود را فراموش کرده ‌اند می‌ توانند به مراکز نواحی مراجعه کرده و با مدارک شناسایی رمزشان را دریافت کنند.وی با بیان اینکه این سیستم کارتخوان جدید هیچ هزینه‌ ای برای دولت نداشته است اظهار داشت:‌ 20 میلیارد تومان نیز از هزینه‌ های دولت کاسته شده که از مزایای آن است.
وی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ ای برای سهمیه ‌بندی بنزین نداریم خاطرنشان کرد: ما کمتر از یک سال است که دنبال این هستیم که توزیع بنزین با کارت صورت گیرد چون 11 سال از عمر این تجهیزات می‌ گذرد و قطعات سخت افزاری آن پیدا نمی ‌شود و نگهداشت آنها برای ما هزینه‌ های گزافی در پی داشته است.
وی افزود: این سیستم جدید 200 برابر پردازش بیشتر دارد، حافظه آن چهار گیگ یعنی هزار برابر قبلی است، به صورت آنلاین است و پرداخت از آن نیز به سهولت انجام می‌ شود ضمن اینکه اطلاعات آن را کسی نمی‌ تواند دستکاری کند و یا احتمال دستکاری در تلمبه ‌ها نیز وجود ندارد چرا که تمام تجهیزات به نحوی کنترل می‌ شوند که هیچ‌ گونه امکان دست‌ اندازی وجود نداشته باشد. سیستم های مذکور از بیرون نیز پلمب هستند و ما نیز بر آنها نظارت شبانه ‌روزی داریم.
موسوی خواه درباره افزایش قاچاق بنزین بیان کرد: ما در مورد قاچاق نفت گاز با ناجا صحبت‌ هایی داشته و خواهان آنیم که کارت سوخت خودروهای نفت گازسوز کارت خودرو شوند تا از مهاجرت کارت‌ ها جلوگیری شود. با این کار نظارت ویژه‌ ای در جایگاه‌ ها صورت گرفته و با مدیریت توزیع، به سهولت جابجایی کارت‌ ها ردیابی می‌ شود. در این رابطه تاکنون بیش از 20 هزار کارت مهاجر در سیستان شناسایی شده و سوزانده‌ شده است. ما اکنون درخواست کمک از بقیه ارگان‌ ها برای جلوگیری از قاچاق سوخت داریم.وی در پاسخ به سوالى درباره احتمال ایجاد رانت در راه‌ اندازی کارتخوان‌ های جدید در جایگاه‌ های سوخت تصریح کرد: از ابتدا احتمال وجود رانت وجود داشت. به همین جهت ما به رئیس بانک مرکزی نامه زده و از صحبت کردن با یک بانک خودداری کرده ایم. با این شرایط احتمال وجود رانت از بین رفته است. به دوازده PSP نامه زده شده و همگی دعوت به مشارکت شده اند. تاکنون 10 نفر مراجعه کرده‌ که 6 نفر از آنها جزو شاخص‌ های برتر بانک مرکزی می باشند. ما اکنون با دو نفر از آنها کار می‌کنیم.
وی تاکید کرد:‌ شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی به هیچ وجه موافق رانت نبوده و در راستای ایجاد رانت نیز قدمی برنخواهد داشت. تلاش می شود تا جایگاه ‌های پرفروش و کم‌ فروش یکسان بین PSP های تقسیم شود و عدالت در این بین رعایت شود. مضافا PSPها یک درآمدی را نیز به جایگاه‌ ها بابت تراکنش پرداخت خواهند کرد. به این ترتیب علاوه بر از بین رفتن بار هزینه ها برای دولت، از شبکه بانکی کمک گرفته شده و این شبکه درآمدی را به جایگاه ها خواهد پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    به زودی روی کارت ملی جیره بندی بنزین و آب و هوا و غذا نیز اضافه می شود (دولت الکترونیک)

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    همینکه میگویید ما هیچ برنامه ای برای گرانی و سهمیه بندی بنزین نداریم خودش نشانگر آن است که پشت این دروغ طوفانی بزرگ در راه است ، در سیستان و بلوچستان سهمیه سواری شخصی ۳۰۰ لیتر بود که حدود ۳ ماه است کردینش ۲۵۰ لیتر در ماه که دقیقا بیستم هر ماه تمام میشه ، ومنی که یک لقمه نان برای خانوادم با مسافرکشی و جابجایی بار با پراید درمی‌آورم باید ۱۰ روز دیگر ماه را بدون بنزین باشام یا آزاد بخرم از دست فروشان و ضرر کنم ، لعنت به هرچه مفسد و دروغگو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی