ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنده جام جهانی 2018
تکنولوژی

برنده جام جهانی 2018: اپل

بسیاری از شرکت های بزرگ مشتاقانه در پی به دست آوردن فرصت های تبلیغاتی در جام جهانی فوتبال هستند؛ رویدادی که میلیاردها مخاطب از سراسر جهان را به خود جذب می کند. اما در بحث ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

بسیاری از شرکت های بزرگ مشتاقانه در پی به دست آوردن فرصت های تبلیغاتی در جام جهانی فوتبال هستند؛ رویدادی که میلیاردها مخاطب از سراسر جهان را به خود جذب می کند. اما در بحث تبلیغات، برنده جام جهانی 2018 شرکتی بوده که مبلغی برای آن نپرداخته: اپل.

رویداد جام جهانی فوتبال 2014 بیش از سه میلیارد نفر مخاطب داشت و فیفا امسال انتظار دارد در حدود 1.6 میلیارد دلار در رویداد 2018 به واسطه تبلیغات و بازاریابی کسب کند.

برنده جام جهانی 2018

اما چرا باید اپل را برنده این رویداد دانست؟ کمپانی ساکن کوپرتینو در زمینه تبلیغات راهکار متفاوتی را پیش گرفته. اکنون در روسیه پیش از شروع هر مسابقه، در هواپیما، در بازگشت هواداران به کشورشان یا در هر جای دیگر، ایرپادهای اپل، هدفون های بیتز یا ایِربادهای بیسیم این کمپانی را در گوشی بسیاری از این افراد می بینیم.

برنده جام جهانی 2018

فیفا برای اینکه شرکت ها محصولات خود را به بازیکنان ارائه دهند تا آنها در حین بازی های جام جهانی از این لوازم استفاده کنند، قوانین محدود کننده ای را نظر گرفته. به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان که هدفون های بیتز را به گوششان زده اند، بخش لوگو را با یک برچسب پوشانده اند، زیرا اجازه تبلیغات غیر مستقیم داده نمی شود. اما در مورد هدفون های اپل ماجرا متفاوت است.

در واقع این هدفون ها بدون اینکه هچ لوگویی روی خود داشته باشند، به واسطه طراحی متفاوتشان به راحتی قابل تشخیص هستند. حتی هدفون های بیتز که اکنون مالکیت برند آن در اختیار اپل است، با لوگوی پوشیده شده هم قابل شناسایی هستند.

برنده جام جهانی 2018

به این ترتیب می توان گفت اپل بدون اینکه قانونی را نقض کرده باشد، موفق شده محصولات خود را تبلیغ کند؛ بدون پرداخت حتی یک دلار. البته مشخص نشده که آیا کوپرتینویی ها هدفون های خود را به رایگان در بین بازیکنان پخش کرده اند یا خیر.

 

 

تماشا کنید: اپل تصویربرداری صحیح از مسابقات فوتبال را با دوربین آیفون X آموزش می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    اپل رایگان محصولاتشو به این و اون بده واسه ی جلب توجه؟
    جوک سالِ که هه هه هه?
    اپل یعنی سود جاودانه اپل هیچوقت سخاوتمند نیست و نخواهد بود...

    • noisymind
      noisymind | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

      اپل گوشی های خودش و آیپد رو اونقدری براش تبلیغ نمیکنه! پس لزومی هم نمیبینه که بیاد این همه ایرپاد بین مردم مجانی پخش کنه!! و با توجه به عکسها و فیلمهایی که خودمون هم دیدیم و توی گوش خیلی ها ایرپاد بود ، این یعنی یک موفقیت برای اپل که بدون اینکه پولی خرج کنه مردم اونو پول دادن و خریدن و با توجه به طراحی خاصش ، خودش برای خودش تبلیغ هم میکنه!

مطالب پیشنهادی