ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنجمین گزارش سالانه تنوع جنسی-نژادی فیسبوک از پیشرفت های اندک حکایت دارد

فیسبوک به تازگی پنجمین گزارش سالانه تنوع نژادی-جنسی خود را منتشر کرده که نشانگر پیشرفت جزئی در این زمینه است. آمار موجود نشان می دهد که تغییرات بزرگتر، نیازمند رویکرد جدیدی در زمینه مدیریت منابع ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

فیسبوک به تازگی پنجمین گزارش سالانه تنوع نژادی-جنسی خود را منتشر کرده که نشانگر پیشرفت جزئی در این زمینه است. آمار موجود نشان می دهد که تغییرات بزرگتر، نیازمند رویکرد جدیدی در زمینه مدیریت منابع انسانی فیسبوک خواهند بود که به نظر می رسد این تغییر رویکرد هنوز به وقوع نپیوسته است.

البته این بدین معنی نیست که فیسبوک در زمینه استخدام زنان و اقلیت های نژادی عملکرد بدی داشته؛ بلکه آمارها نشان می دهند که کمپانی مورد بحث در هردو زمینه تنوع جنسی و تنوع نژادی گام های رو به جلویی برداشته: حضور زنان در رده های بالای مدیریتی با 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته حالا به 30 درصد رسیده و بانوان حالا در مجموع 36.3 درصد از کل کارکنان فیسبوک را تشکیل می دهند که این رقم نیز 1.3 درصد نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

از سوی دیگر طی پنج سال اخیر نسبت حضور کارمندان سیاهپوست در فیسبوک از 2 درصد به 4 درصد افزایش داشته که رشد این آمار برای افراد هیسپانیک (اصالتاً مربوط به آمریکای لاتین) از 4 درصد به 5 درصد بوده است؛ هرچند نگاه به مدیران سطح بالای شرکت نشان از عدم تغییر تناسبات جنسی و نژادی در این بخش دارد.

لازم به ذکر است که علی رغم تلاش های فیسبوک و به خصوص مدیر عامل این شرکت، مارک زاکربرگ برای افزایش تنوع نژادی و جنسی، کارکنان کمپانی عمدتاً آقایان سفیدپوست یا آسیایی تبار (جنوب شرق آسیا) هستند که گویا تا آینده قابل پیش بینی به عنوان اکثریت غالب باقی خواهند ماند.

در نهایت گفتنی است کمپانی مورد بحث اطلاعات چندانی در زمینه ترکیب جنسی-نژادی هیئت مدیره خود منتشر نکرده اما بر اساس اطلاعات موجود، در حال حاضر دو سوم از مدیران ارشد فیسبوک مردان سفیدپوست هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    نژاد پرستی؟ پس از سگ پستری
    فیسبوک خائن اطلاعات مخاطباشو به سیاستمداران میفروشه و لقب سومین مرد ثروتمند جهانم با پول رشوه و حرام و دزدی روی خودش گذاشته

مطالب پیشنهادی