ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشبینی افرانت از درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی دیتاسنتر در سال ۱۴۰۰

شرکت افرانت در مجمع عمومی سالانه‌اش که با بیش از ۹۲ درصد سهام‌داران برگزار شد، یک میلیارد تومان سود تقسیم کرد و از اهداف پیش روی خود برای سال‌های آینده گفت. بر اساس همین هدف‌گذاری‌ها، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۰

شرکت افرانت در مجمع عمومی سالانه‌اش که با بیش از ۹۲ درصد سهام‌داران برگزار شد، یک میلیارد تومان سود تقسیم کرد و از اهداف پیش روی خود برای سال‌های آینده گفت. بر اساس همین هدف‌گذاری‌ها، می‌توان گفت که افرانت حساب ویژه‌ای روی درآمدهایش از حوزه دیتاسنتر باز کرده است.

«فریدون قاسم زاده»، مدیرعامل شرکت افرانت خبر داد که بیشترین تجمع استارتاپ‌های ایرانی در افرانت است. به گفته او، اکنون ۱۵۰۰ شرکت از خدمات پهنای باند و ۱۳۰۰ شرکت نیز از دیتاسنتر افرانت استفاده می‌کنند. او همچنین پیشبینی می‌کند که درآمد افرانت با احداث دیتاسنتر جدید، در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند؛ درآمدی که در سال ۹۵ حدود ۱۰ میلیارد و در سال ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

آنطور که مدیرعامل افرانت گزارش می‌دهد، ۸۸ درصد از درآمد سال ۹۶ مربوط به پهنای باند و ۱۱ درصد آن مربوط به خدمات دیتاسنتر بوده. او از رشد ۴۵ درصدی درآمد در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ خبر داد و گفت که سود ناخالص ۵ و سود عملیاتی ۱۱ درصد افزایش داشته‌اند. با این حال سود خالص، ۵ درصد کاهش را تجربه کرده: «آهنگ سود عملیاتی در سال گذشته کمی ملایم شد که هم به دلیل شرایط خاص سال گذشته بوده و هم به این دلیل که برای توسعه بازار بیشتر روی گرفتن سهم بیشتری از بازار تمرکز شد تا روی کسب حاشیه سود بیشتر.»

افرانت در سال ۹۷ به دنبال توسعه خدمات ابری، بهره برداری از فاز ۲ دیتاسنتر راه آهن، آغاز پروژه دیتاسنتر بزرگ افرانت و ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات و معرفی محصولات جدید خود است.

از نظر قاسم زاده، نوسان و افزایش قیمت ارز درکنار چالش‌هایی که دارد می‌تواند تبدیل به یک فرصت هم بشود. او گفت که اگرچه افرانت ملزم است تجهیزات را خریداری و به ایران وارد کند، اما از سوی دیگر این اتفاقات باعث می‌شود تا استفاده از خدمات داخلی بیشتر شود:

«اثر منفی مربوط به خرید تجهیزات است که به صورت ارزی انجام می شود و مجبور به افزایش قیمت هستیم و هنوز مشخص نیست دلار در چه قیمتی می ایستد. اثر مثبتی که نوسان نرخ ارز برای کشور دارد این است که تمایل به مصرف کالای داخلی افزایش پیدا می کند و در حوزه فعالیت ما، افزایش قیمت دلار موجب افزایش استقبال از خدمات دیتاسنتر افرانت می شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abbas_Amoohashemi
    Abbas_Amoohashemi | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    یعنی در ذهن خواننده اینگونه باید متبادر شود که تنها طی چهار سال سهامداران صاحب سود صد برابری خواهند شد!!
    بیان مطالب اغراق آمیز باید به نحوی صورت گیرد که در نظر شنونده و یا خواننده باور پذیر باشد.

مطالب پیشنهادی