ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بودجه تحقیق و توسعه اپل
تکنولوژی

در مورد بودجه تحقیق و توسعه اپل چه می دانید؟

اپل از جمله شرکت هایی است که هر سال پول زیادی را به واحد تحقیق و توسعه خود اختصاص می دهد و گرچه این شرکت سال گذشته ۱۲.۷ میلیارد دلار را در این زمینه صرف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اپل از جمله شرکت هایی است که هر سال پول زیادی را به واحد تحقیق و توسعه خود اختصاص می دهد و گرچه این شرکت سال گذشته ۱۲.۷ میلیارد دلار را در این زمینه صرف کرد اما طبق اظهارات Toni Sacconaghi تحلیلگر موسسه Bernstein این شرکت آنطور که باید و شاید برای بهبود نوآوری هزینه نکرده است و ضروری است که بودجه تحقیق و توسعه خود را بیشتر کند.

برای آنکه درک بهتری از بودجه تحقیق و توسعه اپل در سال قبل پیدا کنید شاید بد نباشد بدانید که این پول بیشتر از سرمایه گذاری اپل روی محصولات تازه اش در بازه زمانی ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ بوده است؛ یعنی دوره ای که آیفون، آیپد و آیپاد همگی در آن متولد شدند. و نکته مهم دیگر آنکه رشد اپل در بخش توسعه و تحقیق سریع تر از رشد درآمدهای این شرکت اعلام شده. اما با نگاهی دقیق تر به شرایط به این نتیجه می رسیم که اپل کمتر از آنچه باید در این زمینه خرج می کند.

بودجه تحقیق و توسعه اپل

Sacconaghi در این باره می گوید:

غول فناوری آمریکایی هم اکنون تنها ۲ درصد از جریان نقدی آزاد خود را در به عنوان بودجه تحقیق و توسعه در نظر می گیرد در حالی که این رقم برای رقبای اپل برابر با ۲۵ درصد است. جریان نقدی آزاد مقدار پول نقدی است که بعد از کسر هزینه ها (نظیر ساخت و ساز و تامین تجهیزات) توسط یک شرکت تولید می شود. از آنجایی که اپل همه ساله مقدار قابل توجهی جریان نقدی آزاد دارد حتی ۲ درصد از آن هم رقم چشمگیری می شود. با این حال اما اگر بنا باشد که این پول را به صورت درصدی در نظر بگیریم می توانیم اینطور نتیجه بگیریم که اپل آنطور که باید برای نوآوری هزینه نمی کند.
این تحلیلگر خاطرنشان کرده که اپل ۵.۱ درصد از درآمدهایش (بدون کسر هزینه ها) را به عنوان بودجه تحقیق و توسعه کنار می گذارد در حالی که شرکت های دیگر با همین حاشیه سود (۳۸ درصد) در حدود ۱۰ درصد از
درآمدهایشان را به این بخش تخصیص می دهند. Sacconaghi در این باره می گوید که اعداد و ارقام نشان دهنده آن هستند که اپل باید بودجه خود برای بخش تحقیق و توسعه را دوبرابر کند تا خود را به رقبایش برساند. هم اکنون اپل در میان ۱۰ شرکت برتر حوزه فناوری آمریکا (براساس سرمایه) بیشترین درآمد را دارد در حالی که از نظر میزان بودجه بخش تحقیق و توسعه جایگاه ششم جدول را در اختیار دارد.

البته اشاره کنیم که طی شش سال و نیم گذشته مقدار بودجه صرف شده در بخش تحقیق و توسعه اپل چندبرابر شده است اما آنطور که این تحلیلگر می گوید ناتوانی این شرکت در تولید محصولات پرفروش جدید شرایط را برای آن پیچیده می کند. بخشی از هزینه ای که شرکت های مختلف از جمله اپل به واحد تحقیق و توسعه خود اختصاص می دهند به ارائه محصولات جدید منتهی می شود اما او تصریح می کند که اپل برای ادامه نوآوری هایش و توسعه محصولات و خدمات جدید باید بودجه بیشتری را به این بخش اختصاص دهد و به این رقم کفایت نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    از چین یاد بگیرین. یک دلار هم خرج نمیکنه و یکراست کپی میکنه? ?

مطالب پیشنهادی