ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر اثر انگشت
تکنولوژی

چگونه دقت حسگر اثر انگشت موبایل‌ها را بالا ببریم؟

دیگر تکراری است که بگوییم با اضافه شدن حسگر اثر انگشت به موبایل‌های امروزی امنیت بیشتری نصیبمان شده. همه این موضوع را می‌دانیم. پس واردش نمی‌شویم و یک راست به سراغ موضوعی می‌رویم که شاید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

دیگر تکراری است که بگوییم با اضافه شدن حسگر اثر انگشت به موبایل‌های امروزی امنیت بیشتری نصیبمان شده. همه این موضوع را می‌دانیم. پس واردش نمی‌شویم و یک راست به سراغ موضوعی می‌رویم که شاید دانستنش برای خیلی‌ها جالب باشد.

اگر موبایلتان حسگر اثر انگشت دارد، حتما می‌دانید که شناساگرهای بیومتریک تعبیه شده در آن، آنقدرها که انتظار داریم دقیق نیستند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که چندین بار انگشتمان را روی حسگر قرار می‌دهیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مجبور می‌شویم برای باز کردن موبایلمان بارها تلاش کنیم.

آخر هم با این عبارت رو به رو می‌شویم که بیش از حد از اثر انگشت خود برای باز کردن موبایل استفاده کرده‌اید و دیگر نمی‌توانید از این طریق وارد گوشی خود شوید. این مشکلی است که خیلی‌ها دارند و سعی می‌کنیم امروز با چند ترفند ساده آن را برطرف کنیم. پس این شما و این هم از راهکارهایی که باید برای بالا بردن دقت حسگر اثر انگشت از آن‌ها با خبر باشید.

یک انگشت را چندین بار به موبایل خود بشناسانید

حسگر اثر انگشت

می‌خواهید حسگر اثر انگشت موبایلتان دقیق‌تر عمل کند؟ پس به تنظیمات حسگر موبایلتان بروید و حداقل دو سه باری انگشتی که عموما گوشیتان را با آن باز می‌کنید در آن ثبت کنید.

با این کار دیگر هر طور که انگشتتان را روی حسگر قرار دهید، موبایل خیلی سریع آن را شناسایی می‌کند و به همین ترتیب دقت آن در خواندن اثر انگشت افزایش می‌یابد.

بعد از حمام حتما یک بار انگشت خود را در سیستم ثبت کنید

حسگرها در حالت عادی خیلی وقت‌ها قادر به شناسایی اثر انگشت‌ها نیستند، چه برسد به اینکه کاربر دستش خیس باشد و بخواهد از این طریق گوشی خود را باز کند. این مشکلی است که در طول روز زیاد به آن برمی‌خوریم.

اما یک راه ساده برای بر طرف کردن آن وجود دارد: پس از حمام یا شستن دست‌ها، یک اثر انگشت تازه ثبت کنید. با این کار حداقل دقت حسگر کمی‌ بالاتر می‌رود و در این شرایط نیز می‌تواند نسبت به گذشته عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

با ثبت هر دو دست خود باز کردن گوشی را راحت‌تر کنید

حسگر اثر انگشت

برای اینکه بتوانید در هر شرایطی گوشی خود را باز کنید، حتما اثر انگشت هر دو دست خود را به حسگر موبایل بشناسانید. به هر حال دستی که با آن موبایلمان را باز می‌کنیم همیشه آزاد نیست و مجبور می‌شویم با استفاده از پس‌کد یا الگوها وارد گوشی شویم.

پس خودتان را راحت کنید و به جای اینکه مدام معطل خالی شدن دستتان باشید، انگشت دست دیگرتان را در تنظیمات حسگر موبایل ثبت کنید تا در هر شرایطی فرصت باز کردن گوشی خود را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ahmad_br_97
    ahmad_br_97 | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    گوشی من Xperia XZ Premium هستش و یک تیکه نوارچسب معمولی دقیقاً ب اندازه فینگرش بریدم و چسبوندم روش؛ حسگرش خیلی قوی تر و حساس تر شده حتی با دست گچی یا خیس هم جواب میده حتماً این روش رو امتحان کنین ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی