ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک کمیته ملی دمکرات های آمریکا

۱۲ تبعه روسیه به انجام حملات هکی علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا محکوم شدند

یک دادگاه عالی در آمریکا رای محکومیت ۱۲ افسر ارتش روسیه را به خاطر ارتباط داشتن با حملات هکی صورت گرفته علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی صادر کرد که از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

یک دادگاه عالی در آمریکا رای محکومیت ۱۲ افسر ارتش روسیه را به خاطر ارتباط داشتن با حملات هکی صورت گرفته علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی صادر کرد که از این دوازده نفر بسیاری شان عاملین سازمان جاسوسی روسیه (موسوم به GRU) هستند. در این احکام به تلاش مستمر و ادامه دار این دوازده نفر برای تضعیف نمودن زیرساخت های انتخاباتی آمریکا از جمله حمله به هیئت های انتخاباتی، وزارت کشور و شرکت های توسعه دهنده نرم افزارهای انتخاباتی اشاره شده است. با این حال اما با استناد به احکام صادر شده نمی توان نتیجه گرفت که کمپین عوامل روس تاثیری بر نتایج و آرای انتخابات سال ۲۰۱۶ داشته یا خیر.

اما در مورد حملات هکی علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا باید بگوییم که از طریق حملات اسپیر فیشینگ و با کمک بدافزاری به نام X-agent انجام گرفته اند که با کمک آن پسوردها از طریق کی لاگرها و همچنین دریافت اسکرین شات سرقت شدند (گفتنی است بدافزار X-agent و ابزارهای مرتبط به آن نظیر X-Tunnel مدت هاست که به کمپین های هکی تحت حمایت کرملین ارتباط داده می شوند).

عاملین روسیه تا ژوئن سال ۲۰۱۶ به ۳۳ کامپیوتر در کمیته ملی دمکرات های آمریکا دسترسی پیدا کرده اند

گروهی که اخیرا رای دادگاه علیه شان صادر شده همچنین اقدام به خریداری سرور و دیگری زیرساخت ها با استفاده از بیتکوین کرده تا از این طریق همچنان از دید مقامات آمریکا ناشناس بماند و همین مساله اتهام پولشویی را هم برایشان به دنبال داشته. گروه عاملین روسیه تا ژوئن سال ۲۰۱۶ به ۳۳ کامپیوتر در کمیته ملی دمکرات های آمریکا دسترسی پیدا کرده است.

حملات هکی علیه کمیته ملی دمکرات های آمریکا را همچنین می توان بخشی از یک کمپین اثرگذاری بزرگ تر دانست که در نهایت به انتشار ایمیل های سرقتی از سرورهای کمیته دمکرات ها منتهی شد. بسیاری از این اسناد از طریق ویکی لیکس و دیگر نشریات منتشر گردید تا منشاء و منبع انتشار اطلاعات مخدوش گردد.

اما آنطور که در برخی گزارشات آمده اثرگذاری روسیه بر کمپین های انتخاباتی حزب دمکرات آمریکا به این موارد ختم نمی شود و عوامل روس عملیات هایی را هم روی فیسبوک انجام داده اند که از آن جمله می توان به خرید تبلیغات و نقض قوانین انتخاباتی دولت فدرال آمریکا اشاره نمود.

گفتنی است همه ۱۲ محکوم این پرونده در روسیه ساکن هستند و بعید به نظر می رسد که در دادگاه های آمریکا حاضر گردند. در هر صورت روشن است که این احکام تاثیر و پیامدهایی قابل توجه بر روابط سیاسی آمریکا و روسیه داشته باشد.

Rod Rosenstein معاون دادستانی آمریکا در کنفرانس خبری که برای اعلام این احکام ترتیب داده شده بود بر اهمیت اتحاد ملی در مواجهه با مداخله عوامل بیگانه در این کشور تاکید کرد:

ما همواره دشمنانی داریم که به دنبال تشدید کردن تفرقه میانمان هستند. مادامی که در عمل به تعهداتمان در قبال ارزش ها اتحاد خود را حفظ کنیم آنها نمی توانند پیروز شوند. جنگ پارتیزانی که به واسطه تکنولوژی های مدرن به راه فتاده به طور کامل نمی تواند منعکس کننده یکپارچکی و اتحاد مردم آمریکا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی