ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهریار ربیعی
تکنولوژی

مهندس ایرانی گوگل مدیریت واحد توسعه چیپ فیسبوک را به دست گرفت

فیسبوک مدتی است که تلاش دارد چیپ اختصاصی خود را طراحی کرده و توسعه دهد و در همین راستا آنطور که بلومبرگ گزارش داده این شرکت به تازگی شهریار ربیعی از مهندسان ارشد واحد طراحی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

فیسبوک مدتی است که تلاش دارد چیپ اختصاصی خود را طراحی کرده و توسعه دهد و در همین راستا آنطور که بلومبرگ گزارش داده این شرکت به تازگی شهریار ربیعی از مهندسان ارشد واحد طراحی چیپ گوگل را به استخدام خود در آورده است.

در اینجا بد نیست اشاره کنیم که غول شبکه های اجتماعی دنیا از اوایل امسال با گرد هم آوردن تیمی از متخصصان و مهندسان تلاش هایش برای طراحی چیپ های اختصاصی به منظور استفاده در سرورها و سخت افزارهای مصرفی را کلید زد و حالا با استخدام شهریار ربیعی این تلاش ها وارد فاز جدیدی شده اند. آنطور که از صفحه شخصی آقای ربیعی در لینکدین می توان حدس زد وی قرار است که در فیسبوک به عنوان نایب رئیس و مدیر واحد سیلیکون این شرکت مشغول به کار شود.

شهریار ربیعی

از آنجایی که غول های مطرح صنعت تکنولوژی برای رفع وابستگی خود به تولیدکنندگان محصولات نیمه هادی از جمله اینتل و کوالکام، مدت هاست که سرمایه گذاری هنگفتی را برای داخلی سازی فرایند طراحی چیپ آغاز کرده اند، حالا فیسبوک هم بر آن شده که قدم به این رقابت بگذارد. گفتنی است اپل نیز برای مدت تقریبا یک دهه است که در زمینه طراحی پردازنده های سفارشی برای دستگاه های مبتنی بر iOS فعالیت دارد و حالا چیپ های تک منظوره ای را هم برای هوش مصنوعی و دیگر تسک های اختصاصی می سازد. علاوه بر اینها طبق برخی گزارشات سازنده آیفون در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی چیپ های تولیدی خود را جایگزین پردازنده های موجود در آیمک کند.

جالبت است بدانید حتی آمازون هم که یک خرده فروش بزرگ آنلاین به شمار می رود تلاش هایی را برای طراحی چیپ های اختصاصی خود آغاز کرده که مشخصا دارای توانمندی هایی در زمینه هوش مصنوعی هستند و در نظر دارد آنها را در اسپیکرهای هوشمند سری اکوی خود به خدمت بگیرد.

گوگل اما چیپ های اختصاصی ویژوال کور را برای اسمارت فون های سری پیکسل طراحی می کند و شهریار ربیعی پیشتر مسئولیت مدیریت و هدایت تیم توسعه دهنده این چیپ ها را بر عهده داشت. این مهندس ایرانی البته قرار نیست که در مسئولیت تازه خود برای موبایل هایی با برند فیسبوک چیپ طراحی کند و در مقابل آنطور که در خبرها شنیده می شود شرکت متبوع وی تلاش دارد چندین سخت افزار تازه را بسازد که از پردازنده های سفارشی سازی شده این شرکت استفاده نماید

اوایل امسال آکیلس وی آر (شرکت زیرشاخه فیسبوک) یک هدست واقعیت مجازی به نام آکیلس گو را معرفی کرد که از چیپ اختصاصی کوالکام بهره می برد. حالا با استخدام جدیدی که فیسبوک انجام داده میتوان پیش بینی کرد که مدل های آتی از این هدست به چیپ اختصاصی آن مجهز باشند.

علاوه بر این در برخی خبرها آمده که این شرکت تلاش دارد اسپیکرهای هوشمند تازه ای شبیه به اکو شو را تولید نماید که قابلیت هایی در زمینه هوش مصنوعی دارند و احتمالا از چیپ اختصاصی فیسبوک بهره خواهند برد. شرکت تحت رهبری زاکربرگ می تواند از این چیپ ها برای آموزش هرچه بهتر الگوریتم های هوش مصنوعی بهره بگیرد که برای تشخیص مطالب نژادپرستانه و اکانت های فیک توسعه یافته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۳ تیر ۱۳۹۷

    فیسبوک هم مثله ترامپ دراماتیک شد...

مطالب پیشنهادی