ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا دسترسی آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی قطع می شود؟

پیش از این گفته شده بود که ناسا قصد دارد از سال آینده با تجهیزات ساخته شده توسط شرکت ‌های بوئینگ و اسپیس اکس، فضانوردان خود را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند. حال با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

پیش از این گفته شده بود که ناسا قصد دارد از سال آینده با تجهیزات ساخته شده توسط شرکت ‌های بوئینگ و اسپیس اکس، فضانوردان خود را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند. حال با توجه به گزارشات منتشر شده از فعالیت این دو شرکت، تاخیرات و مشکلات بوجود آمده در روند تولید این وسایل نقلیه فضایی، ممکن است فصانوردان آمریکایی تا یک سال نتوانند به آن ایستگاه سفر کنند و به نوعی پایان کار ایستگاه فضایی بین المللی برای آمریکا رقم خورد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط دیوان محاسبات آمریکا، پروژه تجاری ناسا با مشکل مواجه شده و نیاز است که یک راهکاری برای حفظ دسترسی آمریکا به ایستگاه بین المللی فضایی ایجاد شود چرا که اگر این اتفاق رخ دهد پس از تمام قرارداد ناسا با روسیه و عدم ارسال فضانوردان آمریکایی با موشک‌های سایوز، شرکت ‌های بوئینگ و اسپیس اکس قادر نیستند که به موقع تجهیزات لازم برای ارسال آمریکایی‌ها به فضا را تولید کنند.

این مسئله موجب خواهد شد که آمریکا قابلیت ارسال فضانوردانش به فضا را به مدت ۹ ماه یا بیشتر از دست بدهد.

سال ۲۰۱۴ میلادی، ناسا با شرکت‌های بوئینگ و اسپیس اکس قراردادهایی به ارزش ۶.۸ میلیارد دلار امضا نمود تا آنها وسایل نقلیه اعم از راکت و فضا پیما تولید کرده و وظیفه انتقال فضانوران آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده گیرند.

این برنامه‌های دو شرکت یاد شده بارها به تعویق افتاد. کپسول فضایی دراگون اسپیس اکس ابتدا قرار بود که اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی به فضا فرستاده شود اما هنوز تولید آن تمام نشده و قرار است تا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان برسد.

از سوی دیگر استارلاینر بوئینگ نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برد. این فضاپیما نیز قرار بود اواسط سال ۲۰۱۷ پرتاب شود اما تاریخ این رویداد نیز به ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی منتقل شده است.

با توجه به مشکلات و تغییرات ایجاد شده در برنامه‌های دو شرکت اسپیس اکس و بوئینگ، ناسا دو راه کلی پیش روی خود می‌بیند؛ یا اینکه این وقفه را بدون ارسال فضاپیمایی دیگر سپری کند یا اینکه راهکار متفاوتی ی برای حفظ دسترسی‌اش به ایستگاه فضایی بین المللی پیدا کند.

 

تماشا کنید: شفق قطبی از نگاه یک فضانورد ایستگاه بین المللی فضایی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رهام ایزدی دوست
    رهام ایزدی دوست | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    نوشتی کسپول به جای کپسول

مطالب پیشنهادی