ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

A Daimler self-driving carA Daimler self-driving car
خودرو

دایملر و بوش با انویدیا برای تولید اتومبیل های خودران همکاری می کنند

سال گذشته بود که دایملر و بوش اعلام کردند که برای تولید یک سیستم کاملا خودران با همدیگر همکاری خواهند نمود. حال خبر می رسد این دو کمپانی آلمانی از درایو پگاسوس (Drive Pegasus) شرکت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سال گذشته بود که دایملر و بوش اعلام کردند که برای تولید یک سیستم کاملا خودران با همدیگر همکاری خواهند نمود. حال خبر می رسد این دو کمپانی آلمانی از درایو پگاسوس (Drive Pegasus) شرکت Nvidia به عنوان پلتفرم محاسباتی در زمینه هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

در بیانیه مشترک دایملر و بوش آمده:

اتومبیل های مجهز به سیستم های خودکار همانند کامپیوترهای پیچیده متحرک هستند. چنانچه قرار باشد این کامپیوترهای چهار چرخ از طریق انبوهی از سنسورهای مختلف با زیرساخت های ترافیک شهرها ارتباط برقرار کنند، آنها به قدرت بیشتری نیاز خواهند داشت.

Mercedes-Benz-F-015-Concept-doors-open

بر اساس تفاهم امضا شده، انویدیا پردازنده ها و چیپ های گرافیکی قدرتمندی را به منظور مدیریت شبکه ECU خودروهای آلمانی تامین خواهد کرد. همچنین این شرکت سانتا کلارایی باید نرم افزاری را برای پردازش الگوریتم های بدست آمده از سیستم خودران دایملر و بوش توسعه دهد.

دنی شپیرو (Danny Shapiro) مدیر ارشد دپارتمان خودرویی انویدیا نیز در این باره گفته:

همکاری ما با دایملر و بوش باعث اتحاد قدرت ها می شود. بوش بزرگ ترین شرکت تامین کننده قطعات خودرویی، سخت افزار و تخصص خود را به صحنه می آورد، شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر نیز تبحر خود در زمینه خودروسازی و اعتبار جهانی برندش را که با ایمنی و کیفیت گره خورده، ارایه می کند.

bosch

بد نیست اشاره کنیم آخرین نسل از پلتفرم خودران انویدیا یعنیDrive PX Pegasus از دو چیپ Nvidia Xavier و کارت های گرافیکی دوگانه بهره می برد. به لطف این سخت افزار قدرتمند امکان محاسبه 320 تریلیون عملیات در هر ثانیه و انتقال داده تا یک ترابایت در ثانیه میسر شده است. این داده ها از 16 دوربین و 6 سنسور لیدار استخراج می شوند.

Nvidia drive px pegasus

سانتا کلارایی ها مدعی عستند که 370 شریک تجاری با انویدیا در حال همکاری هستند. ازمعروف ترین این شرکت ها می توان به DHL اشاره کرد که در نظر دارد از سال 2019 کامیون های خودران بهره مند از پلتفرم خودران انویدیا را وارد ناوگان خود کند.

بوش و دایملر امیدوارند عملکرد پگاسوس قابل مقایسه با قدرت 6 کامپیوتر دسکتاپ "همگام شده و بسیار پیشرفته" باشد. آنها انتظار دارند این پلتفرم در عرض 20 میلی ثانیه به شرایط متغیر جاده واکنش نشان دهد.

دو شرکت آلمانی برای تست مرسدس S کلاس و ون V کلاس خودران در سال آینده در ایالت کالیفرنیا برنامه ریزی کرده اند. به گفته بوش و دایملر با این کار میزان سازگاری و یکپارچه شدن اتومبیل های خودران با شبکه های حمل و نقل چند حالته سنجیده می شود. همچنین اینکه فناوری خودران تا چه حد می تواند راه حلی برای چالش های متعدد شهرهای بزرگ باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

Mercedes-S500

گفتنی است بوش و دایملر در تلاش هستند در دهه بعدی اتومبیل های خودران سطح 4 و 5 را به خیابان ها بفرستند. در سطح 4 اتومبیل های بدون راننده می توانند در مناطق جدا شده خاص اقدام به جابجایی افراد بکنند؛ حال آنکه اتومبیل های مجهز به سطح 5 توانایی هدایت خودکار در انواع خیابان های عمومی را تقریبا در هر شرایطی دارا هستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی