ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین پرنده ای که به اندازه یک شاسی بلند قیمت دارد [تماشا کنید]

به تازگی استارتاپی آمریکایی از یک ماشین پرنده به نام BlackFly رونمایی کرد. این شرکت مدعی شده که همه افراد به راحتی می‌توانند این وسیله نقلیه را کنترل کرده و با آن پرواز کنند. نمونه‌ی اولیه‌ی BlackFly ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

به تازگی استارتاپی آمریکایی از یک ماشین پرنده به نام BlackFly رونمایی کرد. این شرکت مدعی شده که همه افراد به راحتی می‌توانند این وسیله نقلیه را کنترل کرده و با آن پرواز کنند.

نمونه‌ی اولیه‌ی BlackFly یک هواپیمای تمام الکتریکی تک سرنشین است که نیازی نیست برای رانندگی آن، گواهینامه‌ی خلبانی تهیه کرد.

استارتاپ یاد شده که Opener نام دارد، ۹ سال پیش تنها طرح‌های مفهومی این هواپیما را منتشر کرد اما اکنون موفق شده‌ نمونه اولیه‌ای تولید کند که قادر است ۴۰ کیلومتر را با بیشینه‌ی سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

BlackFly وسیله‌ی نقلیه‌ی سبکی است که انرژی بسیار کمتری نسبت به دیگر خودرو الکتریکی مصرف می‌کند و باتری آن را می‌توان تنها طی مدت ۲۵ دقیقه شارژ نمود.

با اینکه گفته شده نیازی به داشتن گواهینامه‌‌ی خلبانی برای یادگیری پرواز با این وسیله نقلیه نیست اما هر کاربر باید تمرینات ویژه‌ای برای راندن آن بگذارد. برای مثال باید بتواند پرواز ۵ دقیقه‌ای را در شبیه ساز این وسیله نقلیه تجربه کرده و هیچ اشتباهی از خود نشان ندهد.

هشت موتور کوچک الکتریکی در این ماشین پرنده تعبیه شده که می‌توان آنها را با یک جوی استیک کنترل نمود. ضمن اینکه یک ویژگی به نام «به خانه برمی‌گردیم» در آن تعبیه شده که می‌تواند کاربر را به صورت خودران به محل تعیین شده انتقال دهد. این وسیله‌ی نقلیه در کانادا به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و موفق شده مسافتی را بدون مشکل بپیماید.

BlackFly قرار است تا سال آینده در بازار ماشین های پرنده پرنده حضور داشته باشد و این شرکت قصد دارد قیمت مناسبی برای آن در نظر بگیرد تا همگی بتوانند این وسیله‌ی نقلیه را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود ماشین پرنده پرنده یاد شده، قیمتی معادل یک خودرو شاسی بلند معمولی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    خخخخ خوردو سازا نمیزارن رنگ این وسیله رو تا چهل سال دیگه ببینیم بعدشم انحصاریش میکنن

  • mohamad_alipour
    mohamad_alipour | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    خوش ب حالشون-واقعا دمشون گرم

  • سینا جنگجو
    سینا جنگجو | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

    ما چندین سال خودرو پرنده داریم پراید سرعت 120رد میکنه انگار رو هواس داره پرواز میکنه

    • Reza Goodarzi
      Reza Goodarzi | ۲۴ تیر ۱۳۹۷

      خخخخخخخخ

مطالب پیشنهادی