ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با جت پک آبی پرینت سه بعدی شده، سرعت ۱۲ کیلومتری را تجربه کنید

به تازگی دانشجویی انگلیسی با کمک پرینتر سه بعدی، نمونه‌ اولیه‌ای از یک جت پک آبی ساخته که می تواند برای شناگران، سرعتی معادل ۱۲.۸ کیلومتر را فراهم آورد. این جت پک آبی که CUDA نام دارد، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به تازگی دانشجویی انگلیسی با کمک پرینتر سه بعدی، نمونه‌ اولیه‌ای از یک جت پک آبی ساخته که می تواند برای شناگران، سرعتی معادل ۱۲.۸ کیلومتر را فراهم آورد. این جت پک آبی که CUDA نام دارد، از ۴۵ قطعه تشکیل شده و تمامی آنها با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند.

جت‌پک آبی

«آرچی اوبراین» در ابتدا سعی داشت با ساخت یک نمونه از جت پک آبی ، پروژه‌ای برای دانشگاه خود طراحی کند اما این مسئله موجب شد که یک گجت خلاقانه ساخته شود. به گفته این دانشجو کاربر می‌تواند به صورت دستی سرعت این دیوایس را کنترل کرده یا حالت کروز کنترل انتخاب نماید.

مکانیزم طراحی این دیوایس به صورتی است که کمتر از ده دقیقه می‌توان آن را زیر آب سر هم نمود و با استفاده از آن با سرعت بالا شنا کرد.

جالب است بدانید که پروانه‌ این گجت و مکانیزم چرخشی آن که پمپ گریز از مرکز را به کار می‌اندازد با استفاده از مواد پرینتر سه بعدی تهیه شده و پس از آن با فیبر کربن تقویت شده تا سختی قابل توجهی به آن اضافه کند.

اوبراین در ابتدا قصد داشت که تنها یک موتور جت اسکی را کوچکتر کرده و پروژه‌ی خود را به پایان برساند اما بعدتر موفق شد که سیستم موتوری فشرده‌ی منحصر به فردی را طراحی کرده و آن را با پرینتر سه بعدی بسازد.

جت‌پک آبی

با این حال نحوه‌ی عملکرد CUDA بسیار به یک جت اسکی شباهت دارد. بدین شکل که آب را به داخل می‌کشد و سپس آن را با سرعت بسیار بیشتر به بیرون شلیک می‌کند. این مسئله موجب می‌شود که فردی که جت پک را به تن دارد با سرعت بالایی به جلو برود.

علاوه بر این یک باتری لیتیم-یونی در این دیوایس تهیه شده که اجازه می‌دهد بدون وقفه از CUDA استفاده کرد.

 

تماشا کنید: پرینت سه بعدی سفینه فیلم جنگ ستارگان ۱۰ روز طول کشید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی