ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

هواوی با پروژه داوینچی سراغ هوش مصنوعی می‌رود

به تازگی گزارش شده که هواوی قصد دارد در زمینه‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفت کند و بتواند این مقوله را به مجموعه‌ای از محصولات خود گسترش دهد. به همین منظور کمپانی چینی سعی کرده با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

به تازگی گزارش شده که هواوی قصد دارد در زمینه‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی پیشرفت کند و بتواند این مقوله را به مجموعه‌ای از محصولات خود گسترش دهد. به همین منظور کمپانی چینی سعی کرده با ایجاد پروژه داوینچی این هدف را دنبال کند.

این پروژه، در واقع برنامه‌ای جامع برای هوش مصنوعی است و قادر به پشتیبانی از تمامی محصولات نظیر گجت های الکترونیکی تا تجهیزات مخابراتی است اما گفته شده که هواوی تمرکز بیشتری روی گجت ها خواهد داشت.

علاوه بر این کمپانی یاد شده هدف دارد که با تولید سخت افزار جدید، رقیبی دردسرساز برای چیپست دیتا سنتر شرکت انویدیا بسازد. در حال حاضر هم سفارشات لازم برای توسعه ماژول‌های هوش مصنوعی جدید را به شرکت تابعه خود یعنی HiSilicon داده است.

البته بعید است که با توجه به سوابق هواوی، دولت آمریکا حاضر شود چنین سخت افزاری را از این شرکت قبول کند اما به نظر نمی رسد که کمپانی چینی دیتا سنتر هایی آمریکایی را هدف گرفته باشد و به بازار دیگر کشور‌ها چشم دوخته است.

از آنجایی که کشور چین موفق شده حدود ۲۵ درصد از بازار تولید چیپست را به خود اختصاص دهد، به احتمال قوی هواوی قصد دارد سراغ دیتا سنتر‌ های همین کشور برود و نیاز آنها را برطرف کند.

پروژه داوینچی به سرویس‌ های نظارتی هواوی نظیر راهکار هایی برای تجزیه و تحلیل داده‌ های دوربین‌ های مداربسته نیز اختصاص دارد چرا که در حال حاضر کمپانی یاد شده این سرویس‌ ها را برای ۹۰ کشور جهان فراهم می‌آورد.

این پروژه می‌تواند بخش بزرگی از تجهیزات مخابراتی بدون سیم به شمار رود، مخصوصاً در حوزه‌ی نسل پنجم شبکه‌ی موبایلی که آخرین تکنولوژی این بخش به شمار آمده و پتنت‌های زیادی توسط هواوی در این زمینه ثبت شده است.

 

تماشا کنید: هواوی به دنبال افزودن قابلیت درک احساسات به دستیار مجازی است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی