ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک های چیپست اسنپدراگون 710 منتشر شدند

گوشی شیائومی Mi 8 SE که در خرداد ماه معرفی شده بود، اولین گوشی بهره مند از چیپست اسنپدراگون 710 بود. اکنون بنچمارک هایی از این گوشی منتشر شده که کارایی چیپست را در آزمایش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

گوشی شیائومی Mi 8 SE که در خرداد ماه معرفی شده بود، اولین گوشی بهره مند از چیپست اسنپدراگون 710 بود. اکنون بنچمارک هایی از این گوشی منتشر شده که کارایی چیپست را در آزمایش های مختلف مشخص می کند.

این چیپست میان رده حرفه ای بر اساس معماری 10 نانومتری تولید شده و به قابلیت های هوش مصنوعی و نیز واقعیت افزوده مجهز شده است. البته در آزمایش اخیر هیچ یک از این دو قابلیت مورد آزمایش قرار نگرفته و تنها وظایفی مرتبط با پردازشگر گرافیکی و پردازنده بررسی شده است.

شیائومی Mi 8 SE

بنا بر آنچه که کوالکام اعلام کرده، اسنپدراگون 710 جایگاهی بین میان رده 660 و پرچمدار 845 دارد. با این حال برخی از قابلیت های پرچمداران را نیز در خود دارد؛ از جمله پردازشگر سیگنال تصویر اسپکترا 250 که امکان کاهش نویز چندین فریم تصویر را ایجاد می کند و نیز قابلیت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای درک عمق.

در کنار این موارد پشتیبانی از نسخه +4 شارژ سریع کوالکام نیز ارائه شده و البته 710 نسبت به چیپست های پرچمدار، در مصرف انرژی بهینه تر عمل می کند. در ادامه به بررسی اصلی ترین بنچمارک های ثبت شده توسط اسنپدراگون 710 در گوشی شیائومی Mi 8 SE می پردازیم.

اسنپدراگون 710
آزمایش تک هسته ای گیکبنچ. وبسایت GSM Arena به منظور بررسی دقیق تر، هر آزمایش را چندین بار تکرار کرده و حتی تعدادی آزمایش را در شرایطی که گوشی به صورت فعال در حال خنک شدن بوده اجرا کرده. با این حال نشانه ای از گرمای بیش از حد گوشی در حین بنچمارک ها مشاهده نشده و باید برای شیائومی به علت موفقیت در زمینه خنک نگه داشتن گوشی در شرایط کاری سنگین تبریک گفت.
اسنپدراگون 710
آزمایش چند هسته ای گیکبنچ. هسته های پردازنده Kryo 360 نتوانسته اند پا به پای هسته های با سرعت بالاتر، حتی مدل قدیمی تر Kryo 280 در اسنپدراگون 835 پیش بروند. با این حال از Kryo 260 در اسنپدراگون 660 (به عنوان مثال در گوشی میزو 15) کمی پیشی گرفته اند.
اسنپدراگون 710
در انتوتو اما فاصله ها خصوصاً نسبت به مواردی از جمله اسنپدراگون 660 بیشتر شده. در این آزمایش همچنین اختلاف زیادی بین اسنپدراگون 845 (به عنوان نمونه 3 گوشی بالای جدول) با اسنپدراگون 835 (نوکیا 8 سیروکو) دیده می شود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی