ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

BMW i Vision Dynamics Concept
خودرو

رقابتی دشوار در انتظار ایلان ماسک؛ خودروهای برقی آلمانی در سال 2021 از تسلا سبقت خواهند گرفت

در حال حاضر تسلا را می توان حکمران بلامنازع بازار اتومبیل های الکتریکی دانست. این خودروساز کالیفرنیایی علی رغم عمر بسیار کم، توانسته انقلابی در عرصه حمل و نقل بر پا نموده و دیگر رقبای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در حال حاضر تسلا را می توان حکمران بلامنازع بازار اتومبیل های الکتریکی دانست. این خودروساز کالیفرنیایی علی رغم عمر بسیار کم، توانسته انقلابی در عرصه حمل و نقل بر پا نموده و دیگر رقبای عمدتا سنتی را به چالش بکشد.

محصولات تسلا در میان دیگر خودروهای برقی نیز شاخص و برتر هستند، چرا که از لحاظ فاکتورهایی مثل مسافت قابل پیمایش، طراحی ظاهری و داخلی و کیفیت در وضعیت مطلوب تری قرار دارند.

tesla model 3

با وجود برتری های زیاد، به نظر می رسد تسلا در سال های پیش رو درگیر رقابتی سخت و دشوار خواهد شد. دلیل این امر به تولید خودروهای برقی لوکس توسط شرکت های مطرح و شناخته شده عمدتا آلمانی بر می گردد.

چنانچه پیگیر اخبار صنعت خودرو در ماه های اخیر بوده باشید، حتما می دانید که خودروسازانی مثل مرسدس بنز، ب ام و، پورشه، فولکس واگن و آئودی برنامه های جامعی را برای توسعه مدل های الکتریکی تدوین کرده اند و به زودی وارد این عرصه خواهند شد.

Mercedes EQ

آنطور که لئونارد کنشرپر (Leonard Kehnscherper) یکی از مفسرین بلومبرگ پیش بینی کرده، شرکت های یاد شده احتمالا در سال 2021 خواهند توانست تسلا را پشت سر بگذارند.

در حال حاضر باواریایی ها مشغول کار بر روی نسل بعدی مدل های برقی هستند که از لحاظ مسافت قابل پیمایش بسیار برتر از محصولات تسلا خواهند بود. پورشه نیز با مدل تایکان که در واقع نسخه تولیدی مفهومی Mission E به شمار می رود، سال آینده به جرگه شرکت های تولید کننده اتومبیل های برقی خواهد پیوست.

تایکان از طراحی ظاهری جذابی برخوردار بوده و گفته می شود عملکرد فنی آن با ساخته های تسلا هم تراز خواهد بود.

بر اساس نتایج تحقیق موسسه PA Consulting تسلا کماکان تا سال 2019 به عنوان برترین تولید کننده مدل های برقی باقی خواهند ماند. بعد از این کمپانی، گروه رنو-نیسان، ب ام و، هیوندای کیا، دایملر، ولوو و فولکس واگن به ترتیب در رده های بعدی جای خواهند گرفت.

vw ID

این تحقیق پیش بینی می کند تا سال 2021 دایملر، ب ام و، رنو-نیسان، فولکس واگن، ولوو و تویوتا موفق به عبور از تسلا شده و این شرکت کالیفرنیایی به رده هفتم سقوط خواهد کرد.

شایان ذکر است در این تحقیق عواملی مثل استراتژی، تکنولوژی باتری، فرهنگ، شبکه تامین قطعات، شرکای تجاری و وضعیت مالی مد نظر قرار گرفته اند و فاکتور میزان فروش فعلی لحاظ نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    مگر اینکه ترامپ تمام قد از خودروسازی امریکا دفاع کنه،هم آلمانی ها یه ضربه سنگین می خورن بخاطر از دست دادن بازار امریکا،هم تسلا پیشرفتش شتاب بیشتری میگیره.

  • آریا
    آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    خو تسلا نمی استه نگاشون کنه. اون هم مدل جدیدتر و قدرتمندتر با پیمایش بیشتر تولید میکنه

مطالب پیشنهادی