ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر اینترنت
تکنولوژی

روسیه برای فیلتر اینترنت از نیروهای داوطلب کمک می گیرد

وزیر کشور روسیه خواهان کمک شهروندان و نیروهای داوطلب به پاکسازی اینترنت از مطالب غیر مجاز شده است. روس ها هرگز تمایل خود به فیلتر اینترنت را پنهان نکرده اند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

وزیر کشور روسیه خواهان کمک شهروندان و نیروهای داوطلب به پاکسازی اینترنت از مطالب غیر مجاز شده است.

روس ها هرگز تمایل خود به فیلتر اینترنت را پنهان نکرده اند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطی این کشور نیز لیست بلند بالایی از سایت هایی را تهیه کرده که ارائه دهندگان اینترنت باید دسترسی به آنها را قطع کنند.

فعالان آزادی بیان تعداد این سایت ها را حدود ۱۰۰ هزار عنوان کرده اند که اتهام اغلب آنها انتقاد از سیاست های دولت و انتشار مطالب تروریستی است. دولت روسیه حالا به دنبال کنترل بیشتر بر اینترنت است که شامل استفاده از نیروهای داوطلب می شود.

اخیرا «ولادیمیر کولوکولتسف»، وزیر کشور روسیه که سابقه فعالیت در نیروی پلیس را نیز دارد، تایید کرده که دولت روسیه برای نظارت بیشتر بر وب باید از داوطلبان کمک بگیرد. کولوکولتسف حین سخنرانی در جمع داوطلبان امداد و نجات مدعی شد که افرادی از این قبیل می توانند در حوزه های دیگر نظیر پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، بزهکاری نوجوانان و نظارت بر شبکه اینترنت برای یافتن محتوای ممنوعه نیز به یاری مقامات بشتابند.

استفاده از نیروهای غیر رسمی در راستای فیلتر اینترنت مساله تازه ای نیست و قبلا چینی ها از این پتانسیل عظیم برای متوقف کردن مباحث ممنوعه در پلتفرم های آنلاین بهره برده اند.فیلتر اینترنت تاکتیک معمول چینی ها این است که هواداران دولت وارد بحث های حساس دیگر کاربران شده و از طریق ارائه اطلاعات نادرست یا تغییر جهت بحث، گفتگوها را به بیراهه می کشانند. علاوه بر این چین سیستم دیگری به نام «فایروال بزرگ» دارد که مباحث ممنوعه را فیلتر می کند و حالا روس ها به دنبال پیاده سازی سیستمی مشابه آن هستند.

سال گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استفاده از شبکه های خصوصی مجازی را به بهانه دور زدن فیلترینگ و دسترسی به سایت های ممنوعه، غیر مجاز اعلام کرد. از سوی دیگر دولت این کشور وبلاگ نویس ها و فعالان حوزه وب را به عنوان رسانه طبقه بندی کرده تا قوانین سختگیرانه تری را در رابطه با آنها اجرا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    خاک برسر این دیکتاتورهای حقیر. چین و روسیه مایه ننگ. اروپا و آسیا

مطالب پیشنهادی