ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آنلاک نکردن آیفون مردی را ۱۸۰ روز به زندان فرستاد

به تازگی گزارش شده که مردی به نام ویلیام مونتانز برای آنلاک نکردن آیفون خود به زندان فرستاده شده است. داستان از این قرار است که چندی پیش یک پلیس او را به علت درست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به تازگی گزارش شده که مردی به نام ویلیام مونتانز برای آنلاک نکردن آیفون خود به زندان فرستاده شده است.

داستان از این قرار است که چندی پیش یک پلیس او را به علت درست خارج نشدن از خیابان بازخواست نمود و برگه جریمه‌ای برایش نوشت. «کالین هال» معاون کلانتری که برای تحقیقاتی مربوط به خرید و فروش مواد مخدر در همان خیابان حاضر شده بود از مونتانز درخواست نمود که ماشینش را بگردد.

مونتانز مخالفت نمود و معاون مجبور شد که از یک سگ تربیت شده کمک بگیرد. این مسئله موجب شد که مقدار کمی ماریجوانا در ماشین فرد یاد شده پیدا گردد. البته وکیل مدافع پرونده خاطر نشان کرده که پلیس به دلایل نامعلومی، بلافاصله و بدون پرسش از متهم سراغ سگ‌ تربیت شده رفته است.

علاوه بر مواد مخدر، یک اسلحه و دو تلفن هوشمند نیز در ماشین متهم پیدا شد؛ یک آیفون مشکی به همراه آیفون 7 دیگری که سفید و قرمز رنگ بود. جالب اینجا بود که روی صفحه نمایش یکی از این گوشی‌ها، پیغامی با عبارت «خدای من آنها پیدایش کردند.» به چشم می‌خورد.

نیروی پلیس که با دیدن این پیغام مشکوک شده بود، از مونتانز درخواست کرد که با آنلاک کردن آیفون هایش، آنها را در تحقیقاتشان یاری دهد. او مخالفت نمود و کارآگاهان مجبور شدند که حکمی برای این موضوع تهیه کنند.

در دادگاه این مسئله مطرح شد و قاضی اعلام کرد نیروی پلیس می‌تواند گوشی ها را حتی بدون رضایت صریح فرد نیز آنلاک کند. پس از این اتفاق از متهم خواسته شد که رمز عبور خود را در اختیار دادگاه قرار دهد.

با این وجود مونتانز اعلام کرد که دو گوشی را به تازگی خریداری نموده و به همین دلیل پسورد‌هایشان را فراموش کرده است. قاضی به محض شنیدن این صحبت، متهم را به علت اهانت به دادگاه برای ۱۸۰ روز روانه زندان کرد.

این مسئله موجب شد که وکیل مدافع دادگاه عصبی شده و به رسانه‌ها اعلام کند:

«اگر پلیس به هر دلیلی شما را دستگیر کند، اجازه دارد که گوشی یا هر گجت دیگر شما را بگردد. اگر شما برای امنیت داده های خود ارزش قائل باشید و با آنها همکاری نکنید. آنگاه به راحتی می‌توانند برای مدتی طولانی شما را روانه زندان کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محسن خاثونی
    محسن خاثونی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    حقوق بشر به سبک آمریکا

مطالب پیشنهادی