ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

stop-making-these-dangerous-car-air-conditioning-mistakes-seat-says-127058_1
خودرو

سه توصیه ساده از شرکت سئات برای استفاده بهتر از سیستم تهویه مطبوع خودرو

روزهای داغ تابستان فرا رسیده و گرما زندگی روزمره ساکنین زیادی از کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از افراد به منظور فرار از گرما، دست به دامان کولر خودرو شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

روزهای داغ تابستان فرا رسیده و گرما زندگی روزمره ساکنین زیادی از کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از افراد به منظور فرار از گرما، دست به دامان کولر خودرو شده و به محض ورود به کابین سریعا سیستم تهویه را روشن می کنند. اما آیا می دانید که این کار چندان اصولی نیست؟

کمپانی اسپانیایی سئات که یکی از زیر مجموعه های اقتصادی گروه فولکس واگن به شمار می رود، اخیرا با انجام تحقیقی به اشتباهات رانندگان در استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودروها پرداخته و با ارایه پیشنهادهایی نحوه استفاده درست از این سیستم را گوشزد کرده است.

SEAT Ibiza panoramic interior view

روشن کردن کولر خودرویی که مدت ها در زیر آفتاب ساکن بوده و گذاشتن آن در آخرین درجه نخستین اشتباهی است که سئات به آن اشاره کرده؛ به گفته این کمپانی در چنین شرایطی ابتدا باید تمام درها را باز نموده و پنجره ها را باز کرد تا دمای کابین به تدریج و بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع چند درجه کاهش یابد.

car doors open

پس از این کار می توان اقدام به روشن کردن کولر کرد. در این حالت سرعت تغییر دمای کابین بسیار سریع تر و محسوس تر خواهد بود.

استفاده از سیستم تهویه مطبوع در روزهای خنک و سرد و همچنین چک کردن و پاکسازی آن در هر 10 الی 15 هزار مایل توصیه دیگر سئات است.

در نهایت تنظیم خروجی های کولر به سمت بالا برای گردش بهتر جریان هوای خنک در داخل کابین سومین پیشنهاد ساده سئات برای بهره گیری صحیح تر از سیستم تهویه مطبوع است. در این حالت تمامی سرنشینان به شکلی بهتر از هوای تازه بهره مند خواهند شد.

summer-tips-how-to-effectively-use-your-air-conditioning

بد نیست بدانید دمای 35 درجه کابین خودرو به معنای این است که سرعت واکنش افراد حاضر در آن تا 20 درصد کاهش می یابد. دانشمندان این شرایط را با وجود 0.05 الکل در خون مقایسه می کنند. این میزان الکل کمی پایین تر از حد مجاز در بیشتر کشورها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی