ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توپ جام جهانی 2018
تکنولوژی

پلان؛ چرا فیفا توپ جام جهانی را هر بار تغییر می دهد؟ [تماشا کنید]

جام جهانی 2018 روسیه هم به پایان رسید و فرانسه توانست با قهرمانی در این رویداد هیجان انگیز و جذاب، دومین ستاره را روی پیراهن خودش درج کند. یکی از ویژگی های شاخص جام جهانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

جام جهانی 2018 روسیه هم به پایان رسید و فرانسه توانست با قهرمانی در این رویداد هیجان انگیز و جذاب، دومین ستاره را روی پیراهن خودش درج کند. یکی از ویژگی های شاخص جام جهانی فوتبال، توپی است که در این مسابقات به کار گرفته می شود. جالب است بدانید شرکت آدیداس از سال 1970 تولید توپ جام جهانی را به شکل انحصاری در اختیار دارد.

هر توپ جام جهانی اسم مخصوص به خودش هم دارد. مثلاً جام جهانی 1998 فرانسه توپ تریکالر (Tricolore)، جام جهانی 2002 کره-ژاپن توپ فیورنووا (Fevernova)، جام جهانی 2006 آلمان توپ تیمگایست (Teamgeist)، جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توپ جابولانی (Jabulani)، جام جهانی 2014 برزیل توپ برازوکا (Brazuca)، و نهایتاً امسال در جام جهانی 2018 روسیه هم توپ تلستار 18 (Telstar 18) را شاهد بودیم. تصاویر این توپ ها را در زیر می بینید:

توپ جام جهانی

هرکدام از این توپ ها شکل منحصر به فردی دارند و هر سال شاهد تغییر ظاهر، نوع طراحی و ویژگی های آنها هستیم، به شکلی که اکنون دیگر توپی با ساختار آشنای قبل، یعنی پنج ضلعی های سیاه و سفید را نمی بینیم. تغییر شکل توپ جام جهانی همیشه با موفقیت همراه نبوده و گاهی اوقات بازیکنان را دچار مشکل کرده، به خصوص در جام جهانی 2010 که توپ جابولانی به خاطر ویژگی های آئرودینامیکی خاص و رفتار غیر قابل پیش بینی، انتقادات زیادی را به وجود آورد.

در این قسمت از پلان می خواهیم به توپ جام جهانی بپردازیم و ببینیم که چرا هر سال با توپ جدیدی روبرو هستیم که بازیکنان را به دردسر می اندازد. با دیجیاتو همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی