ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ تی سی به دنبال راهی برای افزایش تحرک کاربران هدست های واقعیت مجازی

در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی تنها برای استفاده در اتاق‌های بزرگ طراحی شده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد در آینده کاربران بتوانند با روی سر داشتن آنها از اتاقی به اتاق دیگر رفته ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی تنها برای استفاده در اتاق‌های بزرگ طراحی شده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد در آینده کاربران بتوانند با روی سر داشتن آنها از اتاقی به اتاق دیگر رفته و مشکلی نداشته باشند. البته توسعه‌ی واقعیت مجازی برای تحقق این امر سالها طول خواهد کشید اما به تازگی HTC با استفاده از وایو پرو، چند ایستگاه پایه و نسخه‌ی بتای SteamVR 2 شرکت والو، توانسته که نمونه ای ساده و کاربردی از این نوع تکنولوژی توسعه دهد.

در همین رابطه عکس‌هایی از واقعیت مجازی چند اتاقه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده که در واقع تصاویری از شانزده ایستگاه پایه‌ای است که توسط SteamVR به هم متصل شده و چند اتاق را پوشش می‌دهند.

سپس ویدیویی از نحوه عملکرد این تکنولوژی در فضای مجازی منتشر شد که فردی در آن با بر سر داشتن هدست وایو پرو در اتاق‌های مختلف و بین دو ایستگاه پایه حرکت می‌کرد.

متاسفانه هنوز کمپانی HTC نمی‌تواند که چنین تجربه‌ای از واقعیت مجازی را برای مصرف کنندگان فراهم آورد چرا که اولاً  SteamVR فعلاً قادر است که تنها از ۴ ایستگاه پایه پشتیبانی کند و دوماً وسایل مورد نیاز برای این تکنولوژی پرشمار و گران است و مصرف گنندگان قادر نیستند تمامی آنها را خریداری کنند.

برای مثال خرید باندل Vive Pro تنهار راهی است که یک کاربر می‌تواند چند ایستگاه پایه نسل دوم والو را داشته باشد و هنوز هیچ خبری از فروش جدای آنها به گوش نمی‌رسد.

البته نسخه‌ی بتای SteamVR 2 شرکت والو تنها برای پشتیبانی از ابزار‌های ترکیبی کانال‌های رادیو محور طراحی شده و تمرکز این کمپانی روی تکنولوژی واقعیت مجازی نیست.

با این حال استفاده از واقعیت مجازی حین حرکت می‌تواند تجربه‌ی شگفت انگیزی را برای گیمر‌ها و دوستداران سرگرمی به ارمغان بیاورد. مخصوصاً لحظه‌ای که آنها قادرند با استفاده از این هدست‌ها از اتاقی به اتاق دیگر رفته و با اتفاقات جدید رو در رو شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی