ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کافه بازار اپلیکیشن شیپور را به حالت تعلیق درآورد

اپلیکیشن شیپور از امروز دیگر در کافه بازار در دسترس نیست و روابط عمومی این مارکت اندرویدی در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که علت تعلیق شیپور، عدم رعایت قوانین کافه بازار بوده است. اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳

اپلیکیشن شیپور از امروز دیگر در کافه بازار در دسترس نیست و روابط عمومی این مارکت اندرویدی در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که علت تعلیق شیپور، عدم رعایت قوانین کافه بازار بوده است.

اما کدام ویژگی شیپور باعث عدم رعایت قوانین بازار و حذف آن شده است؟ «امیر حقیقت»، مدیر روابط عمومی کافه بازار اشاره دارد که شیپور حذف نشده بلکه از بازار تعلیق شده است. وی در رابطه با مشکل شیپور به دیجیاتو گفت: «خدماتی که در اپ‌هایی که در کافه‌بازار ارائه می‌شوند مجاز به امکان پرداخت از طریق درگاه بانکی نیستند. شیپور در خدماتش از درگاه مستقیم استفاده کرد و پس از تذکر و عدم حذف درگاه پرداخت مستقیم، از حالت انتشار خارج شد.»

کافه بازار در صفحه مربوط به توسعه دهندگان در بخش پرداخت درون برنامه‌ای نیز به همین مورد اشاره کرده است:

  • فروش محتوا، کارکرد، اعتبار یا خدماتی که درون برنامه استفاده یا مصرف می‌شوند باید از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای بازار انجام شود.

مدیر روابط عمومی کافه بازار می‌گوید اپلیکیشن‌ها برای ارائه امکان پرداخت به کاربرانشان، باید از «پرداخت بازار» استفاده کنند نه درگاه مستقیم بانکی: «تبلیغات موجود در شیپور، درگاه بانکی داشت و کافه بازار از این سرویس درخواست کرد درگاه برداشته شود تا در آینده درگاه بازار اضافه شود. وقت لازم هم به آنها برای اعمال این تغییرات داده شد. اما درگاه بانکی حذف نشد و بر اساس قوانین، تا زمانی که درگاه مستقیم برداشته شود، این اپ از حالت انتشار خارج شده است. نکته مهم این است که اجباری نبوده تا بلافاصله درگاه بازار جایگزین شود. اکنون هم به محض حذف درگاه بانکی و اعلام آن به کافه‌بازار‌‌، شیپور به حالت اولیه‌اش برمی‌گردد.»

در این حالت، سهمی که کافه بازار به ازای پرداخت در اپلیکیشن‌هایی مثل شیپور (برنامه‌های غیر آنی) دریافت می‌کند ۳۰ درصد و سهم سرویس‌دهنده، ۷۰ درصد پرداخت‌هاست. این در حالیست که برخی اپلیکیشن‌ها همچنان در بازار وجود دارند که درگاه مستقیم بانکی دارند. برای مثال، دیجیکالا و اسنپ از شناخته‌شدن‌ترین سرویس‌های هستند که درگاه بانکی در اپ خود در کافه‌بازار دارند. حقیقت در رابطه با این مسئله می‌گوید: «خدماتی که آنها می‌دهند در خارج از محیط اپلیکیشن است. در بحث شیپور این خدمات دیجیتالی در داخل اپ انجام می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    واقعا کارمزدی که میگیرن غیرمنطقیه. یعنی انتظار دارن شیپور برای داشتن تبلیغات توی پلتفرمش (که شامل اپ ios و وبسایت هم میشه ) بیاد به بازار ۳۰ درصد پورسانت بده؟ چقدر اینا باحالن

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    من مدت هاست از بازار استفاده نمیکنم. به همه هم توصیه میکنم خذفش کنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی