ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر سه بعدی چهره
تکنولوژی

گلکسی اس 10 احتمالا از اگزینوس ۹۸۲۰ و پردازشگر گرافیکی Mali-G76 بهره می‌برد [به روز رسانی]

به تازگی یکی از منابع آگاه در حوزه‌ی تولید تلفن‌های همراه مدعی شده که سری گوشی‌‌های گلکسی اس 10 از یک چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ بهره می‌برند که به یک پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP18 هم مجهز شده‌ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۵

به تازگی یکی از منابع آگاه در حوزه‌ی تولید تلفن‌های همراه مدعی شده که سری گوشی‌‌های گلکسی اس 10 از یک چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ بهره می‌برند که به یک پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP18 هم مجهز شده‌ است.

خرداد ماه امسال، کمپانی TSMC از تکنولوژی تولید چیپست‌هایی با معماری پیشروی ۷ نانومتری رونمایی کرد و ماژول گرافیکی Mali-G76 یکی از اولین پردازنده‌های گرافیکی طراحی شده توسط کمپانی آرم با تکنولوژی ۷ نانومتری خواهد بود که توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود.

این در حالی است که کمپانی سامسونگ هم به دنبال ساخت پردازنده‌های گرافیکی منحصر به فرد خود است اما به نظر نمی‌رسد که بتواند آن را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی تولید کرده یا آن را در پرچمداران بعدی سامسونگ یعنی سری گوشی‌‌های گلکسی اس 10 تعبیه کند.

بدین ترتیب بار دیگر سامسونگ مجبور شده از پردازنده‌های گرافیکی دیگر شرکت‌ها برای پرچمدارانش استفاده کند. پیش از این نیز گزارش شده که چیپست اگزینوس ۹۸۱۰ که در سری گلکسی اس 9 تعبیه شده بود، بار دیگر قرار است در گلکسی نوت 9 نیز مورد استفاده قرار گیرد و از پردازنده گرافیکی  یعنی Mali-G72 بهره می‌برد.

به ادعای کارشناسان پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP18 جدید قادر است که عملکرد بسیار بهتر، مصرف انرژی بهینه‌تر را برای مدل های جدید به ارمغان آورد. همچنین گزارش شده که سامسونگ از اوایل سال میلادی ۲۰۱۸ در حال فعالیت روی چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ است تا بهترین نتیجه را برای پرچمدار بعدی‌اش رقم زند.

پیش از این شایعه شده بود که نسخه‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بهره‌مند از چیپست‌های اگزینوس عملکرد پردازنده‌ی بهتری را از خود برجای گذاشته بودند اما در زمینه‌ی قابلیت‌ رندرینگ گرافیکی و عمر باتری نسبت به مدل‌هایی داشتند که چیپست اسنپدراگون در آنها تعبیه شده بود، تا حدودی ضعیف‌تر بودند.

با این حال بر اساس لیست‌ها و نمرات سایت‌های گوناگون به دو مدل سری گلکسی اس 9، دو چیپست تعبیه شده در آنها تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند و به نظر می‌رسد این مسئله نیز برای دو چپست تعبیه شده در گلکسی اس 10 یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ هم تکرار شود.

انتظار می رود این گوشی تا ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود و شایعه شده که کنگره جهانی موبایل در بارسلونا محلی است که سامسونگ قصد دارد از پرچمدار بعدی خود رونمایی کند.

[تاریخ انتشار خبر اولیه: 19 تیر ماه 97]

 

به روز رسانی

به گفته‌ی «مینگ چی کو» تحلیلگر معروف تلفن‌های هوشمند، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی اس 10 توسط کوالکام ساخته خواهد شد. به باور وی سه مدل از این گوشی‌ها تولید می‌شوند که در دو مدل از آنها سنسور کوالکام تعبیه خواهد شد و نسخه‌ی دیگر از یک حسگر اثر انگشت معمولی بهره می‌برد.

او همچنین مدعی شده گلکسی نوت 10 و مدل های رده بالای سری A نیز به همراه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه خواهد شد.

 

تماشا کنید: طرح های هنرمندانه گرافیست عرب از گلکسی اس 10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    خدا کنه ال سی دیش هم 4k باشه

مطالب پیشنهادی