ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه های اینترنت تا پایان تابستان اصلاح می شوند

حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیراً در جمع خبرنگاران، خبر از اصلاح تعرفه های اینترنت تا پایان تابستان امسال داده و قرار است در این راستا، جلساتی با اپراتورهای اینترنتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۵

حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیراً در جمع خبرنگاران، خبر از اصلاح تعرفه های اینترنت تا پایان تابستان امسال داده و قرار است در این راستا، جلساتی با اپراتورهای اینترنتی برگزار شود تا آنها نیز شانسی برای ارائه پیشنهاد های خود داشته باشند. جوشقانی با بیان اینکه «امیدواریم تا پایان تابستان، حوزه تعرفه گذاری در بخش رقابتی یک بار برای همیشه جمع بندی شود» ادامه می دهد:

«اصلاح تعرفه اینترنت به نظرسنجی گذاشته شده و برای نظام صنفی و اپراتورها ارسال شده است. بحث ما آزادسازی در حوزه خرده‌فروشی و رقابتی است. پیش‌ نویس این اصلاحیه روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار دارد و اگر جمع‌بندی شود، آن را به کمیسیون می‌ بریم و مصوب می‌کنیم تا با مشارکت نظام صنفی این کار را انجام دهیم.»

تعرفه های اینترنت طی سال گذشته دچار تغییراتی شد و یکپارچه سازی بیشتر میان سرویس های شرکت های اپراتور، یکی از ارمغان های این تغییر بود. اما در نهایت، قیمت گذاری ها به گونه ای بود که مشترکان کم مصرف اما متمایل به خرید سرویس های پرسرعت تر را راضی نمی کرد. جوشقانی نیز در سخنان خود به این دست از مشترکان اشاره داشته و توضیح می دهد که اصلاحیه تعرفه، به سمت آزادسازی تعرفه پیش می رود.

سازمان نظام صنفی از ما این درخواست را دارد که بخشی از این کار که از نظر قانونی قابل واگذاری است را در حوزه‌های رقابتی به صنف واگذار کنیم. وقتی نظام به سمت آزادسازی برود، اپراتور خودش می‌داند برای مشترکین کم مصرف و پرمصرف چه تعرفه‌ای ارائه دهد.

سوالی که جوشقانی خوشبختانه پاسخی نسبتاً قانع کننده به آن داده اینست که در صورت آزادسازی تعرفه های اینترنت، خطر دامپینگ وجود دارد یا خیر؟ به بیان دیگر، آیا تمام تلاش های صورت گرفته برای تعرفه گذاری ها بی ثمر خواهد شد و باز هم اپراتورها قادر به ارائه خدمات شان با قیمت های نجومی هستند یا خیر.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اما می گوید که «آزادسازی به معنای رهاسازی نیست» و باید «حواسمان به اپراتورهای غالب باشد». بدین ترتیب، اپراتورهایی که سهم بالای 50 درصد از بازار دارند و یا شرایطشان می تواند تعیین کننده باشد، با محدودیت هایی از سوی این سازمان مواجه می شوند. گفتنی است که شرکت مخابرات ایران از زمان ورود به حوزه خدمات اینترنتی بیشترین سهم را از این بازار داشته و در بخش خصوصی هم، شاتل برای مدت های طولانی پیشتاز بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • arashdigital
    arashdigital | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    لطفاً همه کاربران اینترنت نسبت به این طرح کذایی اعتراض کنند. لطفاً همه بریزیم تو صفحه های اجتماعی وزیر وبهش محترمانه بگیم که این طرح های فعلی هنوز شش ماه نیست که اجرایی شده، تازه کلی هم ادعا داشتید که وقت صرفش کردید تا این مدل های فعلی بدست اومد، اونوقت به خاطر چند تا شرکتی که به سود منصفانه قانع نیستند(بخصوص شاتل که مدیرش بارها نسبت به طرح های فعلی معترض بوده) دوباره میخواهید اینترنت را حجمی و آنهم باقیمت های سرسام آور بفروشید. حداقل دو سه سال سر حرف و الگو های جدید فروشتون که بنا به گفته خودتون کلی کارشناسی روش شده بود، محکم می ایستادید.دوستان لطفاً سکوت نکنید و بی تفاوت نباشید. اینترنت غیر حجمی با قیمت های منصفانه، حق مسلم هر ایرانی هستش. نه محکم و قاطع هر ایرانی به بازگشت به فروش حجمی اینترنت

  • mehrdad
    mehrdad | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    دوباره بوی گرونی میاد
    بوی حجم فروشی میاد
    دوباره میخوان بدن سه گیگ در ماه ۲۰ تومن بعضی هاهم خوشحال که شبا نامحدودن
    مثل جغد شبا بیدار واسه دانلود

  • Arash Rp
    Arash Rp | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    کم مصرف ؟! کم مصرفی ینی چقدر در ماه ؟!؟!
    مثلا من دارم سرعت 2 مگ با حجم 80 گیگ در ماه رو الان میخرم از آسیاتک 26 تومن ، از طرفی تعرفه اینترنت بین الملل هم که دو برابر هست و اکثر استفاده ی ما هم از همین اینترنت بین الملله ، اگر 3-4 تا فیلم 1080 دانلود کنم و یه سری استفاده روزمره دیگه چیزی حدود 15 روز طول میکشه این حجم تموم شه ، الان من مثلا مشترک پر مصرفم ؟!؟! با این وضعیت مگه مشترک کم مصرف هم میشه داشت ؟! الان که شبکه های اجتماعی همه گیر شدن و رو گوشی پیر و جوون هست کم مصرف ترین افراد هم شاید مصرفشون چیزی بالای 50 گیگ در ماه باشه ، اتفاقا این تعرفه های موجود بیشتر مناسب حال کم مصرفاست تا پر مصرفا !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی