ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ استور همچنان دو برابر گوگل پلی درآمد دارد

فروشگاه اپلیکیشن اپل بار دیگر موفق شده از رقیبش در گوگل پیشی بگیرد چرا که اپ استور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی تقریباً دو برابر گوگل پلی درآمد داشته است. به گزارش سنسور ریپورت، خرید ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

فروشگاه اپلیکیشن اپل بار دیگر موفق شده از رقیبش در گوگل پیشی بگیرد چرا که اپ استور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی تقریباً دو برابر گوگل پلی درآمد داشته است.

به گزارش سنسور ریپورت، خرید کاربران از اپ استور در این بازه‌ی زمانی ۲۲.۶ میلیارد دلار درآمد نصیب کمپانی کوپرتینویی نموده اما این رقم برای ساکنین مانتین ویو تنها ۱۱.۸ میلیارد دلار است. این رقم نشان می‌دهد که فروشگاه اپل از فروش اپ‌هایش، ۱.۹ برابر گوگل پلی درآمد کسب کرده است.

البته این برتری نمی‌تواند چیز عجیبی باشد چرا که همیشه کاربران اپ استور اثبات کرده‌اند که از طرفداران گوگل پلی ولخرج‌تر هستند و برنامه‌های پولی بیشتری خریداری می‌کنند. این در حالی است که گوگل پلی از دسترس ساکنین پر جمعیت‌ترین کشور جهان خارج بوده و کاربران چینی قادر نیستند که از آن استفاده کنند اما هنوز اپ استور در این منطقه فعال است.

نیمه اول سال ۲۰۱۷ کاربران به میزان ۳۸.۵ میلیارد دلار از اپ استور خریداری کرده بودند و این مبلغ در آن زمان هم تقریباً دو برابر ۲۰ میلیارد دلاری بود که گوگل از فروش اپ‌هایش به دست آورد.

کارشناسان حساب کرده‌اند که درآمد فروشگاه اپلیکیشن اپل نسبت به همین محدوده‌ی زمانی در سال گذشته به میزان ۲۶.۸ درصد پیشرفت داشته است اما این رقم برای گوگل پلی ۲۹.۷ درصد است.

با این وجود به طور کلی درآمد این دو فروشگاه اپ، نسبت شش ماهه اول سال میلادی قبلی، ۲۷.۸ درصد بیشتر شده که نشان می دهد کاربران به نصب اپلیکیشن‌های پولی بیشتری پرداخته‌اند.

از سوی دیگر گیمر‌ها هنوز پول زیادی خرج بازی‌ها می‌کنند و قسمت زیادی از درآمد این دو فروشگاه به آنها اختصاص دارد.

گیمرها در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته، ۱۹.۱ درصد بیشتر بازی خریده‌اند که در این بخش نیز اپ استور با ۱۶.۳ میلیون دلار درآمد به ۱۰.۳ میلیارد دلار درآمد گوگل پلی برتری دارد.

گفتنی‌ است که میزان دانلود کلی اپلیکیشن از این دو فروشگاه نسبت به سال گذشته تنها ۱۱.۳ درصد افزایش یافته و از رقم ۴۵.۸ میلیارد دانلود به ۵۵ میلیارد دانلود رسیده است. این جدول شاید تنها جدولی باشد که گوگل پلی وضعیت بهتری نسبت به اپ استور داشته باشد.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که اپ استور تنها با نصف میزان دانلود توانسته دو برابر گوگل پلی درآمد کسب کند که نشان می‌دهد فاصله این فروشگاه از لحاظ میزان درآمد هنوز بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی