ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه LPDDR5
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از نسل جدید چیپ رم موبایل با نرخ داده 6400 مگابیت در ثانیه

سامسونگ از چیپ DRAM از نوع LPDDR5 رونمایی کرده که نوید نرخ داده 6400 مگابیت در ثانیه و 30 درصد مصرف کمتر را می دهد. [digipullqoute place="left"]حافظه LPDDR5 جدید نوید سرعت 1.5 برابر LPDDR4X  دارد[/digipullqoute] حافظه LPDDR5 جدید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۵

سامسونگ از چیپ DRAM از نوع LPDDR5 رونمایی کرده که نوید نرخ داده 6400 مگابیت در ثانیه و 30 درصد مصرف کمتر را می دهد.

حافظه LPDDR5 جدید نوید سرعت 1.5 برابر LPDDR4X  دارد

حافظه LPDDR5 جدید بر مبنای فناوری 10 نانومتری تولید شده و بر اساس ادعای سامسونگ سرعتی 1.5 برابر نمونه های فعلی LPDDR4X دارد. اما این چیپ ها چه کاربردی دارد؟ بنا بر ادعای کمپانی کرده ای چیپ پر سرعت جدید قدرت بیشتری را برای اپلیکیشن های مبتنی بر یادگیری ماشینی در گوشی های هوشمند فراهم می کند و قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را سریعتر کرده و بهبود می دهد. علاوه بر این موارد ثبت، ویرایش و پخش ویدیوهای مبتنی بر رزولوشن الترا اچ دی (UHD) بهبود می یابد.

حافظه LPDDR5

حافظه جدید با ولتاژ 1.1 یا 1.05 ولت تغذیه می شود

در بحث مصرف انرژی، حافظه LPDDR5 بهینه تر از LPDDR4 عمل می کند. این موضوع به لطف ولتاژ کاری پایین تر فراهم شده. «حالت خواب عمیق» نیز نسبت به «حالت بیکاری» در LPDDR4 تأثیری 2 برابری دارد و این حافظه به گونه ای طراحی شده که از بازنویسی مداوم مقدار «0» در سلول ها جلوگیری شود.

در نهایت باید اشاره کرد که چیپ LPDDR5 جدید در دو نمونه عرضه می شود: یک مدل با نرخ داده 6400 مگابیت در ثانیه و ولتاژ کاری 1.1 ولت و مدلی با نرخ داده 5500 مگابیت در ثانیه و کمی مصرف انرژی کمتر با ولتاژ 1.05 ولت. نمونه دوم در دستگاه هایی کاربرد خواهد داشت که نیاز به مصرف انرژی کمتری دارند.

شاید در گلکسی اس 10 حافظه LPDDR5 تعبیه شود

اما چه زمانی قرار است شاهد تعبیه این رم ها در گوشی های هوشمند باشیم؟ در صورتی که سامسونگ با شرکت تولید کننده گوشی هوشمند دیگری مشارکت نکند، انتظار می رود اولین بار در گلکسی اس 10 شاهد استفاده از این رم های سریعتر باشیم.

 

 

تماشا کنید: تست سرعت وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس؛ کدام پرچمدار پیروز می شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی