ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد فروش اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۸ از مرز ۳۴.۴ میلیارد دلار گذشت

طی شش ماهی که از سال ۲۰۱۸ گذشته، میزان درآمد اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان نسبت به سال گذشته با ۲۷.۸ درصد افزایش روبرو بوده، به طوری که حالا این درآمد به رقم شگفت‌انگیز ۳۴.۴ میلیارد دلار رسیده است. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

طی شش ماهی که از سال ۲۰۱۸ گذشته، میزان درآمد اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان نسبت به سال گذشته با ۲۷.۸ درصد افزایش روبرو بوده، به طوری که حالا این درآمد به رقم شگفت‌انگیز ۳۴.۴ میلیارد دلار رسیده است.

مثل همیشه، اپ‌استور اپل در حصول این آمار و ارقام فوق‌العاده بزرگترین نقش را ایفا کرده به طوری که ۶۵ درصد این سود از اپلیکیشن‌های منتشر شده روی اپ‌استور حاصل شده است. گزارشات ۲۲.۶ میلیارد دلار از کل درآمد حاصله در سراسر دنیا را مربوط به اپ‌استور اپل می‌دانند.

این آمار در حالی بدست آمده که کل درآمد اپلیکیشن‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۷ و طی بازه زمانی یکسان، ۱۷.۸ میلیارد دلار بوده است. این موضوع نمایانگر آن است که از سال گذشته تا امروز، شاهد افزایش ۲۶.۸ درصدی سود فروش اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور بوده‌ایم.

۶۵ درصد سود از اپ‌های اپ‌استور حاصل شده است

حال جالب اینجاست که به تبع اپ‌استور، گوگل‌پلی هم با افزایش درآمد قابل توجهی مواجه بوده و با تجربه ۳۰ درصد رشد بیشتر حالا به رقم ۱۱.۸ میلیارد دلار دست یافته است. اما در مورد این که سودده‌ترین محتوای اپ‌استور و گوگل‌پلی چه هستند، آمار و ارقام نسبت به گذشته تغییر خاصی نداشته؛ همچنان «بازی‌‌های موبایل» صدر جدول را تصاحب کرده‌اند.

بازی‌ها در اپ‌استور و گوگل‌پلی مجموعا ۲۶.۶ میلیارد دلار درآمد خالص داشته‌اند و بازی Honor of Kings استودیوی تنسنت (سازنده پابجی موبایل) محبوب‌ترین آن‌ها بوده است. اما خارج از دسته بازی‌ها، نت‌فلیکس سودآورترین اپلیکیشن موبایل در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

در ادامه می‌توانید جداول مرتبط با این آمار و ارقام را مشاهده نمایید:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی