ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو نیسان میتسوبیشی
خودرو

نیسان لیف با برد بیشتر و پیشرانه قدرتمندتر در راه است

حدود یک سال پیش بود که شرکت ژاپنی نیسان از نسل دوم نخستین خودروی تمام برقی خود یعنی لیف پرده برداری کرد. این نسل از لیف اگر چه در مقایسه با نسل اول به طور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

حدود یک سال پیش بود که شرکت ژاپنی نیسان از نسل دوم نخستین خودروی تمام برقی خود یعنی لیف پرده برداری کرد. این نسل از لیف اگر چه در مقایسه با نسل اول به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده، اما هنوز در مقابل رقبایی مثل شورولت بولت و تسلا مدل 3 حرف چندانی برای گفتن ندارد.

در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر ارایه نسخه ای قوی تر و قدرتمندتر از لیف دوم توسط ژاپنی ها به گوش رسیده است. حال گزارش انتشار یافته در نشریه Autoguide این شایعات را تایید کرده و از عرضه نسخه E-Plus لیف در 2019 خبر داده است.

برایان مارانگو (Brian Maragno) مدیر بخش بازاریابی و استراتژی فروش خودروهای الکتریکی نیسان در مصاحبه با Autoguide با اشاره به این موضوع، جزئیاتی را درباره لیف E-Plus نیز فاش کرده است.

همانطور که انتظار می رود، این نسخه از لیف انرژی مورد نیاز خود را بجای باتری های 40 کیلووات ساعتی کنونی، از باتری های با ظرفیت بیشتر دریافت خواهد کرد. همچنین قدرت موتور آن نیز چیزی در حدود 200 اسب بخار خواهد بود که در مقایسه با رقم 142 واحدی لیف استاندارد، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

nissan leaf 3

آقای مارانگو درباره قیمت و زمان دقیق ارایه لیف E-Plus حرفی به میان نیاورده، اما طبیعتا بهای آن از 30 هزار دلار نسخه استاندارد باید فراتر باشد. علاوه بر این از آنجایی که این نسخه به عنوان مدل 2019 به فروش خواهد رسید، پس نباید برای حضور آن در خیابان ها زیاد به انتظار بنشینیم.

در کنار عرضه لیف E-Plus، نیسان ظاهرا برنامه هایی را نیز برای تولید نسخه نیسموی این هاچ بک برقی در سر دارد. همانطور که می دانید مدل های مزین به نشان نیسمو، از موتوری قدرتمندتر و عملکردی اسپرت تر برخوردار هستند.

با تولید لیف E-Plus، احتمال متولد شدن نسخه نیسمو نیز بیشتر قوت می گیرد. اگر چه این اتفاق را می توان به فال نیک گرفت، اما چیزی که نیسان واقعا به آن نیاز دارد، در وهله اول ارتقای مسافت قابل پیمایش مدل لیف است تا این هاچ بک پاک بتواند با اعتماد بنفس بیشتری در برابر رقبا حاضر شود.

nissan leaf nismo

بد نیست اشاره کنیم لیف در نسل های اول و دوم به ترتیب توانایی پیمایش  107 و 150 مایل مسافت را دارا است. این ارقام - معادل 172 و 241 کیلومتر - به هیچ وجه قابل مقایسه با برد حرکتی دیگر اتومبیل های الکتریکی مطرح نیستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی