ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استون مارتین تاکسی پرنده می‌سازد

به تازگی کمپانی بریتانیایی معروف استون مارتین که ماشین‌های لوکس می‌سازد و بسیاری از آنها را در سری فیلم‌های جیمز باند به نمایش گذاشته است، اعلام نموده که قصد دارد در حوزه‌ی تولید و توسعه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی کمپانی بریتانیایی معروف استون مارتین که ماشین‌های لوکس می‌سازد و بسیاری از آنها را در سری فیلم‌های جیمز باند به نمایش گذاشته است، اعلام نموده که قصد دارد در حوزه‌ی تولید و توسعه تاکسی‌های پرنده نیز قدم بگذارد.

به همین دلیل کمپانی یاد شده از مدل مفهومی یک ماشین پرنده با ظرفیت سه سرنشین رونمایی کرده که Volante Vision نام دارد. این طرح مفهومی قرار است در نمایشگاه هوایی فارن‌بورو همین ماه به نمایش گذاشته شود.

این تاکسی پرنده هیبریدی-الکتریکی پیشرانه های متعددی خواهد داشت و یک موتور توربوی پرواز به صورت عمودی نیز در پشت آن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این دو جفت پیشرانه نیز در قسمت جلویی آن تعبیه شده که می‌تواند بچرخد و بردار حرکتی تاکسی پرنده را تغییر دهد.

از آنجایی که برند استون مارتین تبحر خاصی در تولید ماشین‌های لوکس دارد، سازندگان Volante Vision سعی کرده‌اند که این ویژگی را در طراحی تاکسی پرنده خود نیز پیاده کنند. از این رو این وسیله‌ی نقلیه هوایی به جهت‌یابی خودران مجهز شده و قادر است اطلاعات را در سایبان تمام شیشه‌ای آن به نمایش بگذارد.

تیم سازنده باور دارد که تاکسی پرنده استون مارتین از تمامی موارد مشابه در حال توسعه‌ی کمپانی‌های دیگر نظیر ایرباس، اوبر و Opener بهتر است چرا که مخصوصاً برای کاربرانی طراحی شده که علاقه‌ی زیادی به حمل و نقل لوکس دارند.

کمپانی معروف بریتانیایی قصد دارد با کمپانی‌های دیگر نظیر رولز رویس همکاری کند تا بتواند از تجربه‌ی آنها در صنعت حمل و نقل هوایی به نحو احسن استفاده کند.

البته رولز رویس تاکسی پرنده‌ی دیگری را در دست توسعه دارد و به نحوی رقیب استون مارتین محسوب می‌شود اما باز قصد دارد تجربیاتش را در اختیار رقیب خود قرار دهد.

حال باید دید که با شلوغ شدن بازار تاکسی‌های پرنده و ازدیاد وسایل نقلیه هوایی مختلف، خریداران سراغ کدامیک از برند‌ها خواهند رفت.

 

تماشا کنید: جابجایی ده هزار مسافر با تاکسی‌های هوایی Volocopter چگونه ممکن خواهد شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی