ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی رویال کوییز؛ مردان آهنین، قلم به دست

«رویال کوییز» روی همان ویژگی دست گذاشته که Quiz of Kings را جذاب کرده است؛ ترکیب سرگرمی و آموزش بزرگترین برگ برنده Quiz of Kings به حساب می‌آید و استودیوی «بازیز» هم با تغییراتی کوچک روی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

«رویال کوییز» روی همان ویژگی دست گذاشته که Quiz of Kings را جذاب کرده است؛ ترکیب سرگرمی و آموزش بزرگترین برگ برنده Quiz of Kings به حساب می‌آید و استودیوی «بازیز» هم با تغییراتی کوچک روی همین فرمول سعی نموده یک تجربه متفاوت و همچنان سرگرم کننده را به وجود بیاورد.

رویال کوییز
مسابقات کوتاه‌تر، ریتم بازی را افزایش داده است.

بازی در حال حاضر دو حالت گیم پلی مختلف دارد. در بخش چند نفره بازیکن‌ها یک به یک رو به یکدیگر قرار می‌گیرند و هر کسی سه سوال از موضوعات بازی را انتخاب می‌کند. در نهایت بازیکنی که بتواند با جواب به سوالات (مجموعا شش سوال) امتیاز بیشتری به دست بیاورد، برنده خواهد شد. نخستین نکته متمایز رویال کوییز نسبت به عناوین مشابه در اولین مسابقه خودش را نشان می‌دهد.

در ساخته بازیز سازنده دست مخاطب را برای انتخاب سوالات بازتر گذاشته و با «کمی محدودیت» می‌توانید از هر موضوعی سوالاتی را بردارید؛ در رویال کوییز برای انتخاب سوال از موضوعات نیاز به کارت‌های آن‌ها دارید. برای به دست آوردن کارت‌ها نیز دو راه پیش روی بازیکن‌ها قرار دارد: تخم مرغ‌ها و فروشگاه.

فروشگاه که تکلیفش مشخص است، بنابراین یک راست می‌رویم سراغ راه دوم. در بازی بعد از هر پیروزی تخم مرغ‌هایی به بازیکن داده می‌شود که حکم همان صدوقچه‌های کلش رویال را دارند. بنابراین پس از زمان مشخصی می‌توانید آن‌ها را باز کرده و جایزه‌هایشان را بگیرید. البته هر چند وقت یک بار نیز تخم مرغ‌های رایگانی بازی هدیه می‌دهد.

بد نیست اضافه کنیم برای استفاده از سوالات یک موضوع، باید تعداد کارت‌های آن به حداقل 201 عدد برسد. رقم زیادی به نظر می‌رسد ولی خیلی نگران نباشید، بازی در این زمینه خسیس نیست و به هر بهانه‌ای سعی می‌کند با هدیه‌های مختلف مخاطب را در بازی نگه دارد. تلاشی که به خاطر بعضی مشکلات کاملا هم نتیجه نمی‌دهد.

رویال کوییز
در پایان مسابقه می‌توانید به کمک شکلک‌هایی با رقیب ارتباط برقرار کنید.

در بخش دو نفره تعداد سوالات همچنان به اندازه کافی نیستند و در مسابقات پیاپی که یک موضوع را تکرار می‌کنید، احتمال اینکه با سوال تکراری مواجه شوید خیلی زیاد است. از طرفی بازی با دکمه بازگشت خود گوشی مشکل دارد و بعد از پیروزی اگر بخواهید از منوی امتیازات بیرون بیایید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید. چون در این صورت امتیازی نمی‌گیرید.

نکته متمایز دیگر رویال کوییز به وجود بخش تک نفره باز می‌گردد. اگر خواستید ذهن خود را در رقابت با دانش و زمان بسنجید، کافیست به این قسمت رفته و به هر سوالی که خواستید جواب بدهید. در پایان بازی به صورت درصدی تعداد جواب‌های درست در برابر پاسخ‌های نادرست نمایش داده می‌شوند تا در آزمون‌های بعدی با برنامه‌بریزی بهتر پیش بروید.

رویال کوییز
سوالات به سه سطح آسان، متوسط و سخت تقسیم شده‌اند.

رویال کوییز ایده‌های جالبی دارد، برخلاف خیلی از نمونه‌های مشابه آموزش را صرفا محدود به رقابت‌های چند نفره نکرده و با بخش تک‌نفره خود هم می‌خواهد اطلاعات عمومی کاربران را با طرح سوالاتی بیشتر کند. در کنار این مسئله، حضور کارت‌ها دست کاربر را برای انتخاب موضوعات باز گذاشته و همچنین به لطف تعداد کمتر سوال‌های هر مسابقه بازی‌ها کمتر طول می‌کشند.

با این وجود بازی هر چند در مرحله ایده حرف‌هایی برای گفتن داشته ولی وقتی صحبت از پیاده سازی آن‌ها به میان می‌آید، ساخته بازیر هنوز جای کار دارد. رابط کاربری نامناسب بخش دیداری بازی را ضعیف کرده، کندی انیمیشن‌ها بعضی وقت‌ها به چشم می‌آید و باگ‌ها هم بخشی جدایی ناپذیر از رویال کوییز هستند.

رویال کوییز اثر خیلی خوبی می‌شد فقط اگر مشکلات کنونی‌اش را نداشت. امیدواریم با انتشار بروزرسانی‌های آتی و بهبودهایی به خصوص در زمینه رابط کاربری، شاهد رقابت نزدیک‌تری بین بازی‌های سبک Trivia باشیم. طبیعتا برنده این رقابت نیز خود بازیکن‌ها هستند که بازی‌های با رقابت به دست‌شان می‌رسد.

رویال کوییز(آنلاین)

رویال کوییز(آنلاین)

سازنده: استودیو بازیز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 38.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza noorbakhsh
    alireza noorbakhsh | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    نسخه ios نداره؟ ?

مطالب پیشنهادی