ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

بستن تب‌های پس‌زمینه بعد از پنج دقیقه؛ راهکار گوگل کروم برای بهبود عملکرد

گوگل کروم پرطرفدارترین مرورگر حال حاضر دنیاست و بیشترین سهم از بازار این محصولات را در اختیار دارد. اما با وجود این محبوبیت، انتقادهای زیادی به آن وارد است که بخش قابل توجهی از آن‌ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

گوگل کروم پرطرفدارترین مرورگر حال حاضر دنیاست و بیشترین سهم از بازار این محصولات را در اختیار دارد. اما با وجود این محبوبیت، انتقادهای زیادی به آن وارد است که بخش قابل توجهی از آن‌ها به مصرف زیاد منابع آن باز می‌گردد.

در همین راستا مهندسین گوگل همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای برطرف کردن مشکل هستند. آخرین راهکار مطرح شده برای نسخه اندروید این مرورگر، متوقف کردن تب‌های باز در پس زمینه بعد از پنج دقیقه بوده است.

از شواهد بدست آمده در پروژه کرومیوم پیداست که تیم توسعه‌دهندگان گوگل، در حال کار روی فلگی به نام StopLoadingInBackground هستند که قرار است به طور پیش‌فرض در نسخه اندروید مرورگر فعال شود. روش کار بدین صورت است که در صورت بلااستفاده ماندن یک تب باز در پس‌زمینه بعد از گذشت پنج دقیقه، موتور رندرینگ کروم آن را متوقف خواهد کرد.

گوگل کروم

در این صورت استفاده از منابع سخت‌افزاری مثل باتری کاهش یافته و به تبع این موضوع، شاهد بهبود و ارتقای عملکرد خواهیم بود. جالب است بدانید که این خصوصیت نزدیک به ۵ ماه است که مراحل تست را پشت سر می‌گذارند و تا کنون نتایج بسیار خوبی را حاصل کرده. به عنوان مثال با فعالسازی این خصوصیت، استفاده از سی پی یو کاهش یافته که به معنای حفظ بیشتر باتری است.

البته گوگل با وجود ارائه این خصوصیت نسبت به پخش موزیک یا ویدیو در پس‌زمینه بی توجه نبوده و قرار است که برای این گونه تب‌ها استثناء قائل شود. خصوصیتی که از آن صحبت می‌کنیم، هنوز به نسخه پایدار گوگل کروم برای اندروید راه نیافته اما بعید نیست که در به‌روزرسانی بعدی شاهد آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    به دلایلی بعد چندسال مجبور شدم کروم رو حذف کنم چون زیاد اهل باز کردن تب هستم مثلا بالای 10تا همزمان و کروم مصرف رم و حافظه و باتری زیادی داره قبلا با کروم 12تا تب باز میکردم کروم متوقف میشد ولی الان cm browers نصب کردم راحت 20تا صفحه همزمان رو لود میکنه البته بالای 20تا برنامه متوقف میشه

مطالب پیشنهادی