ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bmw i3
خودرو

تقاضای بالا برای مدل های برقی و هیبریدی ب ام و همچنان ادامه دارد

در چند سال اخیر اگر چه ب ام و در زیر سایه رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز قرار گرفته، اما میزان فروش اتومبیل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) آن وضعیت مناسبی داشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در چند سال اخیر اگر چه ب ام و در زیر سایه رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز قرار گرفته، اما میزان فروش اتومبیل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) آن وضعیت مناسبی داشته و تقاضا برای این دسته از محصولاتش همواره رو به افزایش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ب ام و بلاگ، امسال نیز تا به اینجای کار مدل های هیبریدی و برقی این گروه با استقبال مناسبی روبرو شده و شاهد فروش بالای این دسته از خودروها هستیم. بر این اساس در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، آمار فروش اتومبیل های هیبریدی و برقی مزین به نشان ب ام و و مینی، با 47.6 درصد رشد به رقم 13,806 دستگاه رسیده است.

bmw i8

اگر چه این میزان رشد بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما تعداد مدل های پاک فروخته شده در مقایسه با آمار کلی فروش ماهانه بیش از 200 هزار دستگاه خودرو توسط ب ام و چندان قابل توجه نیست.

البته آنطور که الیور زیپس (Oliver Zipse) یکی از اعضای هیئت مدیره ب ام و پیش بینی کرده، تا سال 2025 مدل های هیبریدی و برقی سهمی 25 درصدی از کل خودروهای فروخته شده را خواهند داشت.

bmw hybrid

با یک حساب سر انگشتی می توان نتیجه گرفت که گروه ب ام و برای فروش ماهانه 50 هزار دستگاه خودروی برقی شده خیز برداشته است. با توجه به سرمایه گذاری عظیم گروه ب ام و در راستای تولید مدل های هیبریدی و برقی این هدف کاملا دست یافتنی دیده می شود.

در عرض هفت سال آینده گروه ب ام و 25 مدل برقی شده را راهی میدان خواهد کرد. این مدل ها بر روی نسل پنجم پلتفرم منعطف باوارایی های تولید شده و شامل انواع مدا های هاچبک، سدان های اسپرت و شاسی بلندها می شوند.

bmw i3 2

در حال حاضر تقاضا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایالتی مثل کالیفرنیا بالا بوده و افراد زیادی به سمت این دسته از وسایل نقلیه گرایش دارند. از میان سایر کشورها، نروژ نیز بستر مناسبی برای خودروهای پاک فراهم کرده و از هر 4 مدل فروخته شده ب ام و در خاک این کشور، 3 دستگاه الکتریکی شده هستند. چین و بریتانیا هم اهمیت ویژه ای به حمل و نقل سبز قائل بوده و با تدوین قوانین جدید و ایجاد زیرساخت های لازم شهروندان خود را به سمت خرید مدل های پاک سوق می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی